Cell Network, f d Linné Group, genomför riktad nyemission

Cell Network, f d Linné Group, genomför riktad nyemission Styrelsen för Cell Network AB (publ) (f d Linné Group AB (publ)) har den 2 december 1999 beslutat om nyemission av 2.000.000 aktier med avvikelse från aktieägares företrädesrätt. Beslutet fattades med stöd av bemyndigande lämnat vid extra bolagsstämma den 24 augusti 1999. Syftet med emissionen är att tillföra bolaget medel för förvärv och fortsatt expansion samt att öka det institutionella ägandet. Emissionen har riktats till ett flertal större svenska och utländska institutionella investerare. Cirka hälften av de nyemitterade aktierna har placerats hos större utländska investerare. Teckningskursen om 230 kronor per aktie har fastställts genom ett anbudsförfarande. Emissionen tillför bolaget ca 450 Mkr efter avdrag för emissionskostnader. -Det tillförda kapitalet innebär att vi kan öka tempot ytterligare och säkerställer våra möjligheter att genomföra strategiska förvärv på prioriterade marknader, säger koncernchef Marcus Bäcklund. Internetföretaget Cell Network AB (publ) är noterat på Stockholms Fondbörs O- lista. Koncernen är Skandinaviens största internetkonsultföretag för affärsutveckling genom nya digitala media med avsikt att bli Europas ledande internetföretag. Bland kunderna finns bland andra General Electric Company, Telia, Volvo, Renault, Saab, Bank Nationale de Paris, Ericsson, Astra-Zeneca, Procordia, De norske Bokklubbene, Svenskt Flyg, Bonnier, Torget (Posten) och Electrolux Home. För prenumeration och pressreleaser on-line, se www.huginonline.se. För ytterligare information: Arvid Liepe, Investor Relations Cell Network AB, +46 8 522 041 85, +46 709-56 51 85 Marcus Bäcklund, koncernchef Cell Network AB, +46 8 522 040 00 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/12/03/19991203BIT00190/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/12/03/19991203BIT00190/bit0002.pdf