Linné Group får General Electric uppdrag

Linné Group får General Electric uppdrag Linné Group AB, under namnändring till Cell Network AB, har i stark konkurrens fått i uppdrag av General Electric Power Controls med säte i Barcelona i Spanien att utveckla och implementera en e-business strategi och lösning. Linné Group AB har tidigare tecknat avtal med General Electric Corporation (USA) avseende den nordiska marknaden att utveckla strategiskt samarbete för e-business tjänster. Uppdraget för GE General Electric Power Controls är en ledande aktör inom marknadssegmentet för komponenter och system avseende låg och mellan spänning. Ett team om 10 personer kommer att arbeta med uppdraget att utveckla en strategi för e- business. -Uppdraget omfattar hela Europa och vi hoppas att det är det första steget av flera i ett långt samarbete med General Electric Power Controls, säger Pernilla Röjdmark, kundansvarig för det strategiska samarbetet med General Electric. Uppdraget beräknas vara slutfört under första kvartalet år 2000. Internetföretaget Linné Group AB (publ), under namnändring till Cell Network AB, är noterat på Stockholms Fondbörs O-lista. Koncernen är Skandinaviens största internetkonsultföretag för affärsutveckling genom nya digitala media med avsikt att bli Europas ledande internetföretag. Bland kunderna finns bland andra Volvo, Renault, Saab, Bank Nationale de Paris, Ericsson, Astra-Zeneca, Procordia, De norske Bokklubbene, Svenskt Flyg, Micro Bildelar, Bonnier, Torget (Posten) och Electrolux Home. För prenumeration och pressreleaser on- line, se www.huginonline.se För ytterligare information: Cecilia Hellman, informationschef Linné Group AB, +46 8 522 041 32, +46 739 733 009 Arvid Liepe, Investor Relations Linné Group AB, +46 8 522 041 85, +46 709 56 51 85 Pernilla Röjdmark, kundansvarig GE Linné Group AB, +46 8 522 041 55, +46 709 56 51 55 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/11/29/19991129BIT00710/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/11/29/19991129BIT00710/bit0002.pdf