Linné Group kallar till extra bolagsstämma den 9 november 1999

Linné Group kallar till extra bolagsstämma den 9 november 1999 Aktieägarna i Linné Group AB (publ.) kallas till extra bolagsstämma i Göteborg den 9 november 1999 kl. 10.00 på Radisson SAS Scandinavia Hotel Göteborg (tidigare benämnt Sheraton Göteborg Hotel & Towers), Södra Hamngatan 59-65 i Göteborg. Ärenden som kommer att behandlas på stämman: * Styrelsens förslag till ändringar i och tillägg till bolagsordningen. Förslaget har följande huvudsakliga innehåll: § 1: Firman ändras till Cell Network AB. § 4: Aktiekapitalgränserna skall vara lägst 9 miljoner kronor och högst 36 miljoner kronor. § 6: Antalet styrelseledamöter skall vara lägst fyra och högst åtta. * Aktieägare representerande ca. 24 procent av rösterna i Bolaget har meddelat styrelsen att de avser att rösta för att som ny ledamot i styrelsen välja Olof Stenhammar. * Styrelsens förslag till beslut om utgivande av skuldebrev förenade med optionsrätter till nyteckning. Styrelsen avser att framlägga ett förslag till beslut om att bolaget skall utge teckningsoptioner till koncernens medarbetare samt till det helägda dotterbolaget Caroline AB för senare vidareförsäljning till anställda i Linné Group-koncernen. Bolagets aktiekapital skall därmed kunna komma att öka med högst 1.000.000 kronor genom utgivande av högst 1.000.000 aktier, motsvarande cirka 5,2 % av aktiekapitalet inklusive utestående rättigheter vid full teckning. Förutsättningar saknas att nu ange ytterligare villkor för emissionen, varför en kompletterande kallelse kommer att införas i Göteborgs- Posten och Svenska Dagbladet senast två veckor före stämman. Stämmans beslut att godkänna styrelsens förslag förutsätter majoritet enligt den sk Leo- lagens bestämmelser, dvs. förutsätter att det biträds av aktieägare med minst 90 % av såväl de avgivna rösterna som de vid stämman företrädda aktierna. Styrelsens fullständiga förslag kommer från och med den 25 oktober 1999 att finnas tillgängliga hos bolaget, adress F.O Petersons gata 28, 421 31 Västra Frölunda, och sänds till aktieägare som så begär och uppger sin postadress. Anmälan Aktieägare som önskar delta i bolagsstämman, skall dels vara införd i den av Värdepapperscentralen VPC AB ("VPC") förda aktieboken senast den 29 oktober 1999, dels anmäla sin avsikt att delta till Bolaget senast den 4 november 1999 kl. 12.00. Anmälan skickas till Bolaget under adress Linné Group AB, F O Petersons gata 28, 421 31 Västra Frölunda eller översänds per telefax på nr 031-47 04 81. Anmälan kan också göras per telefon till Susanne Aspenholt på tel. nr 031-722 10 03 eller via e-mail på adress susanne.aspenholt@linnegroup.com. Vid anmälan skall anges namn, person- eller organisationsnummer samt adress och telefonnummer. Aktieägare som önskar medföra biträden vid stämman måste till Bolaget anmäla antalet biträden (högst två) som aktieägaren önskar medföra vid stämman. Sådan anmälan skall ske enligt föregående stycke. Aktieägare som låtit förvaltarregistrera sina aktier måste, för att ha rätt att delta på bolags stämman, i god tid före den 29 oktober 1999 begära hos förvaltaren att aktierna tillfälligt skall inregistreras i aktieboken i aktieägarens namn. Sådan registrering måste vara verkställd den 29 oktober 1999. För ytterligare information: Anna Hammarskiöld, informationschef, 08-456 33 32, 0709-56 51 32 Håkan Juserius, CFO, 031-722 10 07, 0739-733 007 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/10/11/19991011BIT00380/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/10/11/19991011BIT00380/bit0002.pdf