Linné i strategiskt WAP-samarbete med Telenor

LINNÉ I STRATEGISKT WAP-SAMARBETE MED TELENOR Linné har ingått ett strategiskt samarbete inom WAP-telefoni med norska Telenor. Samarbetsavtalet innehåller flera strategiska WAP projekt vilka samtliga väntas vara lönsamma för båda parter. - Kunderna börjar nu efterfråga konkreta tjänster inom WAP-telefoni. Vi har ett antal konkreta projekt och några av marknadens mest efterfrågade WAP- strateger, vilket ger våra kunder ett försprång, säger Jan Starrsjö VD för konsultverksamheten inom Linné Group AB. Linné har idag också undertecknat ett avtal med Arlanda Express om en WAP-tjänst för det nya expresståget mellan Stockholms central och Arlanda flygplats, där bland annat en tidtabellstjänst kommer att finnas tillgänglig. Även Bonniers kvinnosajt kvinnor.nets waptjänst som lanseras idag är framtagen av Linné och innehåller bland annat dagens horoskop, dagens fråga, kontaktannonser med mera. Tjänsterna finns på www.kvinnor.net/wap och ger möjlighet att surfa både via en WAP simulator och via en internetbrowser. - Eftersom vi är starka inom alla nya digitala medier kan våra kunder får en helt plattformsoberoende e-business strategi vilket innebär att vi kan tillgängliggöra funktionaliteten i flera medier samtidigt, säger Malin Trossing teknisk projektledare och WAP-strateg på Linné. För ytterligare information: Anna Hammarskiöld, informationschef: 08-456 33 32, 0709-56 51 32 Jan Starrsjö; 0709-56 51 51 Malin Trossing: 0709-56 51 36, 08-456 33 36 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/09/15/19990915BIT00230/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/09/15/19990915BIT00230/bit0002.pdf