Linné kallar till extra bolagsstämma den 24 augusti 1999

Report this content

Linné kallar till extra bolagsstämma den 24 augusti 1999 Aktieägare i Linné Group AB (publ) kallas till extra bolagsstämma tisdagen den 24 augusti 1999, kl. 18.00 på Sheraton Göteborg Hotel & Towers, Södra Hamngatan 59-65 i Göteborg. Ärenden som kommer att behandlas på stämman är bl a: * Verkställande direktörens redogörelse angående de föreslagna samgåendena med Oxyura Holding AB (moderbolag till Cell Consulting Group AB) och New Media Science ASA. * Styrelsens förslag till beslut om nyemission av aktier till aktieägare i Oxyura Holding AB i form av ökning av aktiekapitalet med lägst 3.751.260 kronor och högst 4.168.067 kronor genom nyemission av lägst 3.751.260 aktier och högst 4.168.067 aktier, envar på nominellt en krona. * Beslut om ökning av aktiekapitalet med högst 2.898.551 kronor genom nyemission av högst 2.898.551 aktier, envar på nominellt en krona. De nya aktierna skall äga tecknas endast av ägare till aktie i det norska bolaget New Media Science ASA ("NMS") och/eller sådan optionsrätt ("Option") som utgivits av NMS i anledning av NMS fusion med Digital Hverdag AS. * Styrelsens förslag om beslut till bemyndigande för styrelsen att längst intill nästa ordinarie bolagsstämma besluta, vid ett eller flera tillfällen, om nyemission av aktier, utgivande av konvertibla skuldebrev eller skuldebrev förenade med optionsrätt till nyteckning, som sammanlagt ökar bolagets aktiekapital med max 4.000.000 kronor. * Förslag att som nya ledamöter i styrelsen välja Jan Carlzon, Johan Hernmarck samt Björn Larsen. Nuvarande ledamöterna Peter Augustsson och Lars- Olof Bäckman avser därvid att avträda ur styrelsen. Rune Rinnan, Gino Vettese och Hans Källenius kvarstår som ledamöter. Anmälan mm Aktieägare som önskar delta i bolagsstämman, skall dels vara införd i den av Värdepapperscentralen VPC AB ("VPC") förda aktieboken senast den 13 augusti 1999, dels anmäla sin avsikt att delta till bolaget senast den 20 augusti 1999 kl 12.00. Anmälan skickas till Bolaget under adress Linné Group AB, F O Petersons gata 28, 421 31 Västra Frölunda eller översänds per telefax på nr 031-47 04 81. Anmälan kan också göras per telefon till Susanne Aspenholt på tel nr 031-722 10 03 eller via e-mail på adress susanne.aspenholt@linnegroup.com. Vid anmälan skall anges namn, person- eller organisationsnummer samt adress och telefonnummer. Aktieägare som önskar medföra biträden vid stämman måste till Bolaget anmäla antalet biträden (högst två) som aktieägaren önskar medföra vid stämman. Sådan anmälan skall ske enligt föregående stycke. Aktieägare som låtit förvaltarregistrera sina aktier måste, för att ha rätt att delta på bolagsstämman, i god tid före den 13 augusti 1999 begära hos förvaltaren att aktierna tillfälligt skall inregistreras i aktieboken i aktieägarens namn. Sådan registrering måste vara verkställd den 13 augusti 1999. Styrelsens fullständiga förslag under punkterna 8 och 9 jämte styrelsens redogörelser enligt 4 kap 4 och 6 §§ aktiebolagslagen samt 5 kap 3 § samma lag och revisorernas yttrande häröver hålls tillsammans med övriga handlingar enligt 4 kap 4 § aktiebolagslagen tillgängliga på Bolagets huvudkontor i Västra Frölunda en vecka före stämman. Ytterligare information Kallelsen i sin helhet finns tillgänglig på www.linnegroup.com. Ytterligare information inför den extra bolagsstämman om samgåendet och dess effekter lämnas i det informationsmaterial som beräknas skickas ut den 16 augusti 1999 till aktieägare i Linné Group AB. Ev frågor besvaras av: Cecilia Hellman Informationsansvarig, Linné Group AB (publ) Tel vx +46 31722 10 00, ank 1009 Mobil +46 739 733 009 E-mail: cecilia.hellman@linnegroup.com Internetföretaget Linné Group AB (publ) är noterat på Stockholms Fondbörs O- lista. Koncernen har verksamhet i Stockholm, Oslo, Göteborg och Malmö. Linné Group är inriktat på digital marknadskommunikation inom nya media. I koncernen ingår Propello film&tv och Caesar Affärssystem. Bland kunderna finns bland andra Volvo, Saab, Ericsson, Astra-Zeneca, Procordia, Svenskt Flyg, Micro Bildelar och Electrolux Home. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/08/10/19990810BIT00190/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/08/10/19990810BIT00190/bit0002.pdf