LinnéData och Sun Microsystems etablerar Authorized Java Center

Report this content

LinnéData och Sun Microsystems etablerar Authorized Java Center LinnéData och Sun Microsystems har ingått samarbetsavtal som innebär att LinnéData kvalificerats av Sun att etablera ett Authorized Java Center (AJC). Avtalet innebär en utökning av företagens samarbete inom teknik och marknadsföring av Java mot marknaden. Avsikten är att erbjuda kvalificerade Java-lösningar i samband med stora kunduppdrag. Centret etableras hos LinnéData i Göteborg. För att kvalificeras kräver Sun Microsystems omfattande kompetens inom programutveckling för Java och att företaget kan ta in stora uppdrag. - LinnéData är ett av de företag som tidigt förstod möjligheterna med internettekniken och plattformsoberoendet. Ett flertal av deras medarbetare är Java examinerade s k Sun Certified Java Programmer samt Sun Certified Java Developer. Vi är därför mycket tillfreds över att kunna fördjupa vårt samarbete i form av ett Authorized Java Center, säger Christer Wilsby Java Marketing Manager på Sun Microsystems. - Etableringen av ett Authorized Java Center är en kvalitetsgaranti som kommer våra kunder tillgodo vid upphandling och genomförande av uppdrag. Vi bedömer att merparten av de system vi bygger kommer att basera sig på olika internettekniker. Java kommer väl till pass i utvecklingsarbetet i större organisationer och vi arbetar redan idag med tekniken hos kunder som Volvo, SCA Hygiene Products och EHPT. Därför är Java fortsatt en viktig komponent i vårt utvecklingsarbete, säger Gino Vettese VD LinnéData. För ytterligare information vänligen kontakta: Cecilia Hellman Informationsansvarig, LinnéData AB (publ) Tel 031-722 10 09 Mobil 0739-73 30 09 E-mail cecilia.hellman@linnedata.se Gino Vettese VD, LinnéData AB (publ) Tel 031-722 10 02 Mobil 0739-73 30 02 E-mail gino.vettese@linnedata.se Christer Wilsby, Java Marketing Manager, Sun Microsystems AB Tel 08-623 92 78 Mobil 0707-23 92 78 E-mail christer.wilsby@sweden.sun.com LinnéData AB (publ) är ett internetföretag registrerat på SBI-listan. Koncernen har 300 anställda med verksamhet i Stockholm, Oslo, Göteborg samt Öresundsregionen. LinnéDatas verksamhet är inriktad på digital marknadskommunikation med fokus på strategiska helhetslösningar för Internet, intranät, extranät, e-handel, multimedia, sälj- och marknadssystem samt film- och TV-produktion. Koncernen omfattas av dels tjänsteverksamheten LinnéData och Propello film&tv samt en produktverksamhet bestående av Caesar Affärssystem. Bland kunderna finns bland andra Volvo, Saab, Ericsson, Astra, Procordia, Svenskt Flyg, Micro Bildelar (IKEA) och Electrolux Home. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/03/02/19990322BIT00280/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/03/02/19990322BIT00280/bit0002.pdf