Desinfektionsspray från Aurena Laboratories baserad på Lipidors AKVANO-teknologi snart tillgänglig på den svenska marknaden

I samarbete med Lipidor AB (Nasdaq First North: LIPI) har Aurena Laboratories AB förra veckan startat tillverkning av den hand- och huddesinfektionsspray som nyligen presenterats. Tillverkningen sker i Aurenas fabrik i Karlstad och därifrån distribueras produkter till kunder i Sverige och internationellt.

På svenska marknaden kommer desinfektionssprayen att finnas tillgänglig i en ledande apotekskedjas sortiment inom de närmaste veckorna. Försäljning till distributörer i Europa har startat och leveranser påbörjas denna vecka.

Efterfrågan från marknaden på desinfektionsmedel som är effektiva mot virus är mycket stor med anledning av det pågående utbrottet av Covid-19.

"Vår teknologi lämpar sig väl att användas för desinfektionsprodukter till konsumenter och sjukvård. Den AKVANO-baserade produkten som nu säljs är en premiumprodukt som kombinerar effektiv desinfektion med mjukgörande hudvård i ett attraktivt sprayformat för krävande användare. AKVANO-teknologin stärker hudbarriären och möjliggör långvarig återkommande användning även på känslig hud. Produkten riktar sig särskilt mot användare som behöver en regelbunden och effektiv huddesinfektion" säger Ola Holmlund, VD på Lipidor.

Corpura Fondkommission AB
Telefon: +46 76 85 32 822
E-mail: ca@corpura.se

Om Aurena Laboratories

Aurena Laboratories AB (www.aurenalabs.com) är en ledande tillverkare av medicinska sprayprodukter för den internationella marknaden. Bolagets kunder är varumärkesägare, läkemedelsbolag, och medicintekniska företag.