Idag inleds handeln av Litiums aktie på Nasdaq First North Growth Market

Litium AB (”Litium” eller ”Bolaget”) meddelar att handeln av Bolagets aktie på Nasdaq First North Growth Market inleds i dag under kortnamn ”LITI” med ISIN: SE0007387246.

Patrik Settlin, vd, kommenterar:

”Idag är en stor dag för Litium. Med noteringen på Nasdaq First North så har vi nått en viktig milstolpe i byggandet av en nordisk ledare för digital handel. Noteringen på Nasdaq First North kommer att öka möjligheterna att sprida kunskap om Litium, om vårt erbjudande och hur vi hjälper företag att accelerera sin försäljning.

Vi ser även noteringen som en viktig kvalitetsstämpel för existerande och nya kunder, partners och investerare. Tillsammans bygger vi ett Litium med målsättning att leverera långsiktig tillväxt för alla som investerar i lösningen och i bolaget.”

Rådgivare
Arctic Securities är rådgivare avseende listbytet och Certified Adviser. Setterwalls Advokatbyrå är Bolagets legala rådgivare.

För mer information, vänligen kontakta:
Patrik Settlin, vd Litium
Tel: +46 70 732 12 22
Email: patrik.settlin@litium.com

Om Litium AB
Litium AB (publ) är en molnbaserad plattform för digital handel som hjälper till att accelerera försäljningen för stora och medelstora företag inom både B2B och B2C. Lindex, Tingstad och Jollyroom är några av Litiums kunder, vilka totalt omsätter över 10 miljarder kronor årligen online. Litium agerar genom sitt partnernätverk på den nordiska marknaden och är noterat på Nasdaq First North Growth Market och Arctic Securities är bolagets Certified Adviser och kan nås på certifiedadviser@arctic.com eller +46 844 68 61 00. För mer information besök gärna www.litium.se