Litium vinner kund i USA

En stor amerikansk distributör av byggmaterial, med verksamhet i över 20 delstater, har valt Litiums plattform som nav i sin nya e-handelslösning. Lösningen implementeras av Litiums globala partner Columbus. Litium har därmed vunnit sin första kund i USA.

”Glädjande att vårt fina samarbete med Columbus nu bär ytterligare frukt på en global scen. Den här affären markerar starten på nästa fas i våra expansionsplaner. Ett viktigt kvitto på att vår plattform och affärsmodell är konkurrenskraftig internationellt, vilket vi varit väldigt säkra på, men beviset ligger ändå i konkreta affärer”, säger Litiums vd Patrik Settlin.

Litium erbjuder en snabb, kraftfull och flexibel e-handelsplattform för effektiv digital försäljning världen över. Plattformen distribueras till marknaden via ett starkt partnernätverk. Denna modell ger skalbarhet i affären och en stor valfrihet för kunden.

”Vår långa erfarenhet med Litium på den skandinaviska marknaden kombinerat med Litiums Accelerator för B2B och våra standardintegrationer mot ERP, i det här fallet Infor M3, skapar riktig snabb ROI och står sig väldigt starkt i internationell konkurrens”, säger Andreas Olldén, Global Business Line Executive på Columbus.

Att Litium nu tillsammans med Columbus tecknar avtal direkt med kunder i USA är en strategiskt och kommersiellt viktig milstolpe för den framtida affären.

Denna information är sådan som Litium är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU nr 596/2014). Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2022-06-19 21:43 CET.

Om Litium:

Litium AB (publ) är en av Nordens ledande aktörer inom digital handel. Vi hjälper företag inom B2B och B2C att accelerera sin försäljning, snabbt skala upp sin verksamhet, nå nya marknader och samtidigt skapa marknadsledande kundupplevelser online. Vi gör det genom att erbjuda en skalbar och molnbaserad e-handelsplattform som är byggd för tillväxt. Våra kunder som Lindex, Tingstad och Jollyroom, omsätter över 10 miljarder kronor årligen online. Litium agerar tillsammans med sitt partnernätverk på den nordiska marknaden och är noterat på Nasdaq First North Growth Market. Arctic Securities är bolagets Certified Adviser och kan nås på certifiedadviser@arctic.com eller +46 844 68 61 00. För mer information besök gärna litium.se

Citat

Glädjande att vårt fina samarbete med Columbus nu bär ytterligare frukt på en global scen. Den här affären markerar starten på nästa fas i våra expansionsplaner. Ett viktigt kvitto på att vår plattform och affärsmodell är konkurrenskraftig internationellt, vilket vi varit väldigt säkra på, men beviset ligger ändå i konkreta affärer.
Patrik Settlin, vd Litium
Vår långa erfarenhet med Litium på den skandinaviska marknaden kombinerat med Litiums Accelerator för B2B och våra standardintegrationer mot ERP, i det här fallet Infor M3, skapar riktig snabb ROI och står sig väldigt starkt i internationell konkurrens.
Andreas Olldén, Global Business Line Executive på Columbus.