Litiums styrelseledamot flyttar sitt innehav

Lars Karlsson, styrelseledamot i Litium, flyttar samtliga innehav i Litium. Aktier och optioner har tidigare ägts privat och har den 27 december 2017 flyttats till ett bolag ägt till 100 % av Lars Karlsson själv. Då transaktionen registrerats hos Finansinspektionen vill Litium tydliggöra att det inte handlar om någon förändring i ägandet gällande volym, endast en förflyttning av befintligt innehav.

Litium AB (publ) är en molnbaserad e-handelsplattform som hjälper till att accelerera försäljningen för stora och medelstora företag inom både B2B och B2C. Lindex, NordicFeel och Jollyroom är några av Litiums kunder, vilka totalt omsätter över 5 miljarder kronor årligen online. Litium agerar genom sitt partnernätverk på den nordiska marknaden och är noterat på AktieTorget i Stockholm.

Om oss

Litium AB (publ) är en molnbaserad plattform för digital handel som hjälper till att accelerera försäljningen för stora och medelstora företag inom både B2B och B2C. Lindex, Tingstad och Jollyroom är några av Litiums kunder, vilka totalt omsätter över 7 miljarder kronor årligen online. Litium agerar genom sitt partnernätverk på den nordiska marknaden och är noterat på Spotlight Stock Market i Stockholm. www.litium.se