Nordisk möbeldistributör väljer Litium för e-handel

Brafab är en av nordens största distributörer av trädgårdsmöbler med ett väletablerat återförsäljarnät av butiker. Nu satsar bolaget på att utveckla sin e-handel mot i första hand återförsäljarledet.

Brafab omsatte under förra året närmare 350 miljoner kronor och ingår i Furnigroup-koncernen. Efterfrågan på utemöbler fortsätter att utvecklas positivt på hemmamarknaden och Brafab ser stora utvecklingsmöjligheter på marknader utanför Norden.

Litiums partner iStone kommer att implementera e-handelslösningen.

Om Brafab

Brafab är en av nordens största distributörer av trädgårdsmöbler och har ett utbud för alla utemiljöer, smaker och trender. Vi strävar efter att ligga längst fram inom produktutveckling, kvalité och design för utemöbler. När du väljer Brafab väljer du kvalitet och hållbarhet.

www.brafab.se

Litium AB (publ) är en molnbaserad e-handelsplattform som hjälper till att accelerera försäljningen för stora och medelstora företag inom både B2B och B2C. Lindex, NordicFeel och Jollyroom är några av Litiums kunder, vilka totalt omsätter över 5 miljarder kronor årligen online. Litium agerar genom sitt partnernätverk på den nordiska marknaden och är noterat på AktieTorget i Stockholm.