RCO Security väljer Litium för att optimera den digitala kundupplevelsen

Litium, en av Nordens ledande aktörer inom digital handel, meddelar att svenska RCO Security, ledande inom passer- och säkerhetssystem, har valt Litiums e-handelsplattform för att förbättra den digitala kundupplevelsen för både återförsäljare och slutkunder.

RCO grundades 1976 och är idag en ledande aktör inom säkerhetsbranschen, där de utvecklar, tillverkar och säljer produkter inom passer- och säkerhetssystem. Deras produkter och lösningar tillverkas vid den egna utvecklingsavdelningen i Järfälla och säljs via återförsäljare och installatörer i Sverige, Norge och Finland. RCO Security ingår i RCO Group och ägs av Novax som ingår i familjeföretaget Axel Johnson AB.

Med målet att erbjuda sina återförsäljare en partnerportal för att på ett enkelt och samlat sätt hitta information, logga in till utbildningsportalen, hämta material och effektivt lägga beställningar föll valet, efter en omfattande upphandling, på plattformen Litium Commerce Cloud. Planen är att få en tydlig uppdelning av webbsidan för partners respektive slutkunder där alla målgrupper ska hitta vad de söker.

”Vi valde Litium eftersom plattformen ger oss rätt förutsättningar att effektivt hantera vårt produktsortiment samt anpassa vår kommunikation ut till våra olika kundgrupper, säger Agnes Von Schulzenheim, Marknadschef på RCO.

Hon fortsätter “Framåt kommer RCO att utveckla sin digitala närvaro och Litium kommer underlätta både försäljning och kommunikation via flera kanaler”.

”Vårt mål är att underlätta för RCO Security att optimera sin digitala affär utan begränsningar, och Litium Commerce Cloud är byggd för att hantera flera kanaler på ett effektivt sätt. Vi är väldigt glada att inleda samarbetet med RCO Security och att få vara med på deras kommande resa framåt, säger Patrik Settlin, vd på Litium.

Malin Bodolla, CMO Litium AB
E-post:
malin.bodolla@litium.com

Litium AB (publ) är en av Nordens ledande aktörer inom digital handel. Vi hjälper företag inom B2B och B2C att accelerera sin försäljning, snabbt skala upp sin verksamhet, nå nya marknader och samtidigt skapa marknadsledande kundupplevelser online. Vi gör det genom att erbjuda en skalbar och molnbaserad e-handelsplattform som är byggd för tillväxt. Våra kunder som Lindex, Tingstad och Jollyroom omsätter över 20 miljarder kronor årligen online. Litium agerar tillsammans med sitt partnernätverk på den globala marknaden och är noterat på Nasdaq First North Growth Market. Amudova AB är bolagets Certified Adviser och kan nås på info@amudova.se eller +46 8 545 017 58. För mer information besök gärna litium.se.

Om RCO Security

RCO Security utvecklar, tillverkar och säljer tjänster och produkter inom passersystem och larmsystem. Här jobbar man nära kunden för att förstå behoven och tillsammans utveckla rätt system. Från stora integrerade säkerhetssystem för styrning av tillgång, passage och inbrottslarm i flera fastigheter spridda över landet, till kodlås för en enda dörr. För mer information vänligen besök www.rco.se.

Om RCO Group

Gemensamt för bolagen i RCO Group är att de utvecklar, tillverkar och säljer tjänster och produkter inom lås- och säkerhetssystem. I nära samarbete med sina kunder, partners och användare utvecklar de framtidens lösningar för den moderna, tillgängliga och digitala fastigheten. Bolagen som ingår i gruppen är RCO Security, Dinbox, Nimly och Swedlock och ägs av Novax som ingår i familjeföretaget Axel Johnson AB. För mer information vänligen besök www.rcogroup.com.

Citat

Vi valde Litium eftersom plattformen ger oss rätt förutsättningar att effektivt hantera vårt produktsortiment samt anpassa vår kommunikation ut till våra olika kundgrupper. Framåt kommer RCO att utveckla sin digitala närvaro och Litium kommer underlätta både försäljning och kommunikation via flera kanaler.
Agnes Von Schulzenheim, Marknadschef RCO