Tingstad lanserar miljard-ehandel för företagskunder på Litiums plattform

Tingstad, Nordens ledande leverantör av förbrukningsartiklar, arbetskläder och stödprodukter i Skandinavien, rullar ut en helt ny e-handel för sina företagskunder på Litiums plattform.

Tingstad har bedrivit e-handel sedan 2001 och omsätter idag en dryg miljard online. Sortiment består idag av 25 000 artiklar, som behövs för att en verksamhet ska rulla, oavsett bransch. Emballage och förpackningar, rengöring och hygienpapper, arbetskläder och kontorsmaterial, för att nämna några.

Med den nya e-handelssatsningen vill Tingstad först och främst underlätta för sina kunder genom att låta dem inspireras och beställa via en ”topnotch” digital lösning.

– ­Tingstad ligger i den absoluta framkanten av B2B-ehandel, säger Henrik Lundin, vd på Litium. Med en imponerande omsättning på dryga miljarden enbart genom webbutiken och en ambitiös nysatsning, visar de med all tydlighet vilken styrka som finns i den digitala kanalen.

Litiums partner 3Bits har arbetat med att implementera den nya lösningen tillsammans med digitala byrån Stendahls.

Affären ingår i tidigare redovisade intäkter samt årliga avtalsvärden (ACV).

Litium AB (publ) är en molnbaserad e-handelsplattform som hjälper till att accelerera försäljningen för stora och medelstora företag inom både B2B och B2C. Våra 30 största kunder – däribland Teknikmagasinet, Jollyroom och PacsOn – har en sammanlagd årlig försäljning online på över 3,5 miljarder kronor. Litium agerar genom sitt partnernätverk på den nordiska marknaden och är noterat på AktieTorget i Stockholm.

Tingstad ligger i den absoluta framkanten av B2B-ehandel.
Henrik Lundin, vd Litium