Livewrapped tecknar avtal med Blockthrough

Report this content

Livewrapped har ingått ett avtal med Blockthrough, världens största aktör inom adblock revenue recovery. Livewrapped blir Blockthroughs tredje direkta integration någonsin med en header bidding wrapper, och samarbetet förväntas kunna öka Livewrappeds kunders digitala annonsintäkter med upp till 10 %.

Publiceringsdatum: 5 juni 2024, Stockholm.

Blockthrough är ledande inom programmatisk annonsfiltrering och hjälper publicister att få tillbaka de intäkter de förlorar på grund av adblockers, genom att visa annonser som följer Acceptable Ads Standard. Genom avtalet har Blockthroughs teknologi integrerats i Livewrappeds plattform och kan enkelt aktiveras av Livewrappeds kunder utan behov av ytterligare tekniska implementeringar. I Norden används adblockers på cirka 28 % av all trafik och Blockthrough uppskattar att de digitala annonsintäkterna hos Livewrappeds partners kan öka med upp till 10 % genom att använda dess teknologi.

"Avtalet med Blockthrough är ett stort steg i vår marknadspositionering för Livewrapped. Vi stärker vår plattform med en viktig teknologi som möjliggör för våra kunder att tjäna pengar på en större del av sin trafik. Många av våra kunder är beroende av annonsintäkter för att driva sina sajter och vi tror att detta samarbete ökar attraktiviteten i vårt erbjudande. Förhoppningsvis kan det även leda till nya kunder," säger Fredrik Johansson, VD på Livewrapped.

Blockthrough har tidigare endast två globala avtal för direktintegration: Amazon Connections Marketplace och Magnite Demand Manager.

"Vi är mycket glada över partnerskapet med Livewrapped och ser fram emot att hjälpa medieägare över hela Norden att kapitalisera mer på befintlig trafik", säger Simon Burgess, Director of Business Development på Blockthrough.

För mer information:

Fredrik Johansson, VD Livewrapped AB

Telefon: + 46 (0)76 838 43 37

E-post: fredrik@livewrapped.com

Simon Burgess, chef för affärsutveckling, Blockthrough

Telefon: +​44-(0)7554442105

E-post: simon@blockthrough.com

_________________________________________________________________________

Om Blockthrough:

Blockthrough är en del av eyeo-gruppen, ett tyskt företag som är dedikerat till att främja ett balanserat och hållbart värdeutbyte för användare, webbläsare, annonsörer och publicister. Blockthrough hjälper världens ledande medievarumärken att återställa en sundare relation med de 350 miljoner användare som filtrerar sin onlineannonseringsupplevelse. Blockthrough är den mest populära programmatiska annonsfiltreringslösningen bland Comscore Top 150, och dess kunder inkluderar AccuWeather, Freestar, CafeMedia, Healthline och Future plc. Idag finns Blockthrough på mer än 10 000 webbplatser över hela världen och genererar intäkter på över 3 miljarder sidvisningar varje månad.

Om Livewrapped:

Livewrapped är den ledande leverantören i  Norden inom Header Bidding, en teknik som ökar webbsajters intjäning på sina digitala annonser. Bolaget förvärvades av VO2 i april 2022 och hanterar närmare 90 miljarder annonsvisningar för 750 webbsajter över hela Norden till ett värde av cirka 600 MSEK per år.

Taggar: