Lansering av Livsdal Essential

Report this content

Efter ett års utveckling lanserar Livsdal sin lite mindre luftrenare i pulverlackad metall. Livsdal har arbetat med samma utvecklingsteam som vid utvecklingen av Livsdal One.

”Vi såg ett behov av en lite mindre luftrenare för mindre rum men med samma exceptionella filterkapacitet som i Livsdal One. Livsdal Essential har också ett EN1822 certifierat HEPA-filter för att ta partiklar ner till 0,005 micron. Det innebär att virus och bakterier också avskiljs. Förutom partikelfiltret har Livsdal Essential nästan 6 kilo aktivt kol för att ta gaser så som kvävedioxid och formaldehyd” säger Livsdals grundare Andreas Murray som är ansvarig för produktutvecklingen.

Livsdal Essential kommer att erbjudas i svart, vitt, blått och rosa och har en enastående avskiljningsförmåga redan vid 37 decibel. Precis som Livsdal One har Essential en steglös varvtalsreglerare så alla kan sätta de på en effekt som passar just dem.

Taggar: