• Livsdal/

Viktoria Wallner och Carl Tottie nya styrelseledamöter i Livsdal Sverige AB (publ.)

Report this content

Viktoria Wallner valdes till ny styrelseledamot i Livsdal vid den extra bolagstämman 6 maj 2021. Viktoria har arbetat med internationell reklam och marknadsföring i 25 år, nyligen med Forsman & Bodenfors dit hon rekryterades för att hjälpa byråns internationella satsning, samt tidigare delägare i en digital byrå som primärt jobbade med Adidas globala marketingteam.

På kundsidan var Viktoria VP Global Brand Marketing på Reebok och senare även på Puma, (Boston, USA) där hon var ansvarig för varumärkets marknadsföring och kommunikation i samtliga kanaler och länder. Idag är hon Group Marketing Director på Hultafors Group, ett snabbt växande bolag som äger 12 varumärken och i sin tur ägs av Latour-Gruppen.

”Intresset för hälsa baserat på vad vi stoppar i oss har ökat enormt, men vilken luft vi andas in tar många för givet. Att få vara delaktig i Livsdals arbete med att driva innovation och framförallt medvetenheten om luftens påverkan på vår arbetsmiljö, prestation och livskvalitet är inte bara oerhört intressant utan även känns även väldigt viktigt. Deras designfilosofi och känsla för hur man paketerar världsledande lösningar i en attraktiv produkt känns helt rätt att bära ut på fler marknader,” säger Viktoria Wallner.

Carl Tottie valdes till ny styrelseledamot i Livsdal vid den extra bolagstämman 6 maj 2021.

Carl Tottie är affärsutvecklare, strategisk rådgivare och välrenommerad ledare. Med en akademisk bakgrund från Handelshögskolan i Stockholm och reservofficersutbildning i Flottan, har han över 20 års erfarenhet av marknadsföring, försäljning, företagsbyggande och affärsutveckling i olika roller, främst från byrå- och konsultsidan.

Carls bredd av erfarenheter utgår huvudsakligen från den digitala domänen inom ett flertal industrier på den nordiska marknaden såsom Retail, Telecom, Automotive, Pharma och Hälso/sjukvård. Han är mest känd för sin solida erfarenhet, digitala expertis, inkluderande ledarskap och distinkta beslutsfattande.

"Vi välkomnar Viktoria och Carl som nya ledamöter i styrelsen. Deras kompetens och erfarenheter kommer att betyda mycket för Livsdals framtida utveckling och kommer att vara väldigt värdefulla för Livsdals ambitioner med fortsatt tillväxt och internationell expansion", säger Andreas Murray, styrelseordförande i Livsdal.

Taggar: