Inbjudan till den årliga Livsmedelsakademins dag

När?       15 oktober från kl 13. För hålltider se nedan
Var?       På Börshuset i Malmö
OSA       15 okt kl 10.00 till press@livsmedelsakademin.se

Vår landshövding Margareta Pålsson hälsar välkommen, EU-parlamentarikern Anna-Maria Corazza Bildt berättar om sina visioner om bättre måltider för en åldrande befolkning. En ny arena för affärsutveckling mellan privat och offentlig sektor lanseras av Livsmedelsakademin och Magasin Måltid. Är goda affärer lika med goda måltider?

Under Pär Bergkvists ledning diskuterar bland andra Anna-Maria Corazza Bildt, Anita Broddesson, kostchef i Klippan, Patrik Andersson, VD Procordia samt Thomas Eriksson, affärsområdeschef på Menigo vad industrin, politiker och offentlig sektor behöver göra för att utveckla bättre måltider.

Längst fram i salen ges plats för mediernas representanter. Frågestund kl 14 samt 16.30.

Konferencier:Håkan Jönsson Livsmedelsakademin

13.00              Välkommen                                                                                                                       Landshövding Margareta Pålsson

Årets milstolpar                                                                                                                 Lotta Törner, VD Livsmedelsakademin

13.15              Världspremiär för verktyget för framsyn och öppen innovation                                        Livsmedelsakademin och Packbrigde OpenUp.
                                                                                                                                                                Projektledare Johan Mårtensson

13.35              CC Jobs – en unik möjlighet till kompetenslyft för företag                                               Caroline Hansson, Lunds Universitet

13.45             Testa innovationsförmågan med Digest Innovations Innovation Capability Audit            Peter Wennström, Healthy Marketing Team

14.00             Frågestund
                      Möjlighet att ställa frågor till Margareta Pålsson,
                      Anna-Maria Corazza Bildt, Lotta Törner och övriga talare.
                      Mingel med fika
och möjlighet att testa Open Up, CC Jobs
                      och Innovation capability audit.

15.00             Vision om bättre måltider för en åldrande befolkning                                                          Anna-Maria Corazza Bildt

16.10             Nya företag eller innovationer som med Livsmedelsakademins stöd etablerat sig på marknaden

16.30             Avslutning och frågestund

Varmt välkomna!