LjungbergGruppen bygger Sveriges första köpkvarter i Sickla

Report this content

LjungbergGruppen bygger Sveriges första köpkvarter i Sickla LjungbergGruppen har i veckan tagit investeringsbeslut för en stor omdaning av handelsplatsen i Sickla. Den gedigna industrimiljön bevaras och utvecklas genom om- och nybyggnad till ett köpkvarter. Beslutet innebär att LjungbergGruppen fram till hösten 2005 investerar 300 Mkr i Sickla köpkvarter, bland annat i om- och nybyggnad av Sickla galleria. Gallerian ska stå färdig september/oktober 2005 och ska bidra till att Sickla köpkvarter om två år omsätter över 1,5 Mdkr. MQ och Åhléns har redan beslutat sig för en etablering i Sickla. Det har även Best of Brands, som är en kombination av butik och varuhus med ett utbud av ett tjugotal välkända varumärken som bland annat Gant, Tiger, Sand och Mexx. - Området mellan Nacka och Stockholm är ett av de mest expansiva i Sverige. Sickla blir ett nav och en mötesplats för arbete, kultur, handel och service, säger Anders Nylander, verkställande direktör på LjungbergGruppen. I Sickla skapas en helt ny typ av handelsplats, ett köpkvarter. Köpkvarteret ska kombinera det bästa hos köpcentrum, stormarknad och stadsdel. Den som besöker Sickla ska kunna shoppa, storhandla och uträtta ärenden, men också se en teaterpjäs eller träna. - Med Sickla köpkvarter vill vi skapa något helt nytt. Köpkvarteret ska vara ett växthus för experiment och erbjuda ett utbud anpassat till den moderna konsumenten och Sicklas unika miljö, säger Karolin Forsling, utvecklings- och etableringsansvarig för handel på LjungbergGruppen. I en första etapp, fram till hösten 2005, byggs en galleria på totalt 13 000 m² butiksyta. Gallerian inrymmer 30-40 butiker med inriktning mot mode, skönhet, sport och fritid. LjungbergGruppen AB (publ) Ytterligare upplysningar lämnas av: Anders Nylander, VD. Tfn: 08-610 19 00 eller 0730-26 19 40 Karolin Forsling, Utvecklings- och etableringsansvarig handel. Tfn: 08- 610 19 00 eller 0730-26 19 22 För högupplösta bilder och pressinformation om Sickla köpkvarter, kontakta Karolin Forsling ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/05/04/20040504BIT00190/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/05/04/20040504BIT00190/wkr0002.pdf