Klaus Toft Nørgaard utsedd till Chief Business Development Officer i LMK Group

LMK Group meddelade idag att Klaus Toft Nørgaard, för närvarande Managing Director för RetNemt-varumärket i Danmark, har utsetts till Chief Business Development Officer för LMK Group. Utnämningen sker i samband med integrationen av RetNemt-verksamheten, som förväntas slutföras under fjärde kvartalet 2021. I sin nya roll kommer Klaus att ansvara för nya affärsutvecklingsinitiativ på koncernnivå.

Klaus är grundaren av RetNemt som förvärvades av LMK Group 2016. Sedan dess har han varit medlem i koncernledningen.

– Jag är glad att få välkomna Klaus som CBDO. I denna roll kommer Klaus att leda våra affärsutvecklingsaktiviteter och ytterligare stärka LMK Groups strategiska och kommersiella kapacitet. Hans djupa insikter i den nordiska marknaden för mealkits och hans entreprenörsanda gör honom idealisk för den här nya tjänsten, säger LMK Groups VD Walker Kinman.

Klaus kommer att börja i sin nya roll omedelbart, samtidigt som han stöttar den återstående integrationen av RetNemt som förväntas vara klar under fjärde kvartalet 2021. LMK Group kommer då att ha en enda ERP-system och teknisk plattform i hela gruppen, vilket ger ytterligare möjligheter till enhetsekonomiska förbättringar och snabbare tillväxt i Danmark.

– Jag ser fram emot min nya roll och att få bidra till tillväxt genom att driva lönsam affärsutveckling, säger LMK Groups CBDO Klaus Toft Nørgaard.

E-post: ir@lmkgroup.se

LMK Group grundades 2008 med visionen att förenkla vardagen genom att erbjuda en stor variation av inspirerande måltider levererade direkt till kundens ytterdörr. Idag är koncernen den största leverantören av mealkits i Norden och en ledare inom skandinavisk foodtech. Koncernen har verksamhet i Sverige, Norge och Danmark och verkar under varumärkena Linas Matkasse, Godtlevert, Adams Matkasse och RetNemt. År 2020 omsatte LMK Group 1,2 miljarder SEK och levererade cirka 1,74 miljoner leveranser med måltider till hushållen på de marknader där koncernen verkar. LMK Group är noterat på Nasdaq First North Premier Growth Market. Certified Adviser är FNCA Sweden AB, info@fnca.se, +46 (0) 8528 00 399.