LMK Group issues trading update for Q3 2022

LMK Group, en ledande skandinavisk leverantör av matkassar samt en ledande aktör inom skandinavisk foodtech, publicerar i dag en trading update för tredje kvartalet 2022. Fullständiga resultat för perioden kommer att publiceras den 1 november 2022. Bolaget publicerar regelbundet kvartalsvisa trading updates som föregår gruppens kvartalsrapporter för att tillhandahålla löpande information till marknaden.

Nettoomsättningen för Q3 2022 uppgick till 205,5 MSEK (259,9 Q3 2021)

Aktiva kunder (antal, tusen) för perioden var 74,2 (106,8 Q3 2021)

I samband med publiceringen av resultaten för tredje kvartalet den 1 november, kommer LMK Group att bjuda in investerare, analytiker och media till en telefonkonferens med möjlighet till Q&A samma dag kl. 09:00 (CET).

LMK Group grundades 2008 med visionen att förenkla vardagen genom att erbjuda en stor variation av inspirerande måltider levererade direkt till kundens ytterdörr. Idag är koncernen den största leverantören av mealkits i Norden och en ledare inom skandinavisk foodtech. Koncernen har verksamhet i Sverige, Norge och Danmark och verkar under varumärkena Linas Matkasse, Godtlevert, Adams Matkasse och RetNemt. År 2021 omsatte LMK Group 1387,3 MSEK och levererade cirka 23,2 miljoner måltider till sina kunder. LMK Group är noterat på Nasdaq First North Premier Growth Market.

Denna information är sådan information som LMK Group AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 2022-10-07 07:45 CEST.