• LMK Group/

LMK Groups dotterbolag Linas Matkasse NewCo AB begär återlösen av sitt utestående upp till 350 MSEK obligationslån

LMK Group hänvisar till de utestående upp till 350 MSEK säkerställda obligationerna med rörlig ränta emitterade av Linas Matkasse NewCo AB ("Bolaget") med ISIN SE0010414318 ("Obligationerna") och obligationsvillkoren för Obligationerna ("Obligationsvillkoren").

Hänvisning görs vidare till en underrättelse daterad 25 mars 2021 i vilken Bolaget meddelade obligationsinnehavarna att man avser att nyttja sin rätt till att återlösa samtliga utestående Obligationer i förtid i enlighet med punkt 10.3 (Voluntary total redemption (call option)) i Obligationsvillkoren ("Underrättelsen") den 22 april 2021 ("Återlösendagen"). Bolagets moderbolag, LMK Group AB (publ) ("LMK Group"), avser att genomföra en nyemission av aktier i samband med dess börsintroduktion ("Nyemissionen"). Bolagets skyldighet att återlösa Obligationerna på Återlösendagen är villkorad av att LMK Group genom Nyemissionen mottar en likvid till ett minsta belopp om 250 MSEK ("Finansieringsvillkoret").

Bolaget bekräftar härmed att Finansieringsvillkoren har uppfyllts och att Bolaget ovillkorat åtar sig att återlösa Obligationerna den 22 april 2021 i enlighet med Underrättelsen. Återlösenbeloppet för varje Obligation ska vara 105% av Outstanding Nominal Amount (såsom definierat i Obligationsvillkoren) (Outstanding Nominal Amount per Obligation är 1 162 647 SEK på Återlösendagen), plus upplupen men obetald ränta fram till och med Återlösendagen.

För mer information, vänligen kontakta:

Erik Bergman, CFO LMK Group
Telefon: +46 707 74 49 73
Mail: ir@lmkgroup.se

LMK Group grundades 2008 med visionen att förenkla vardagen genom att erbjuda en stor variation av inspirerande måltider levererade direkt till kundens ytterdörr. Idag är Koncernen den största leverantören av mealkits i Norden och anser sig vara en ledare inom skandinavisk ”food-tech”. Koncernen har verksamhet i Sverige, Norge och Danmark och verkar under varumärkena Linas Matkasse, Godtlevert, Adams Matkasse och RetNemt. År 2020 omsatte Koncernen 1,2 miljarder SEK och levererade cirka 1,74 miljoner leveranser med måltider till hushållen på de marknader där Koncernen verkar.