Inbjudan till filmpremiär

LO har tagit fram en unik, 20 minuter lång, dokumentärfilm; Reinfeldts Sverige – Siffror och berättelser från ett förändrat land 2006-2014. Representanter för massmedia är välkomna på premiärvisning av filmen.

Tid: Måndag 24 februari, kl. 09.00.

Plats: Plenisalen LO-huset, Barnhusgatan 18.

I filmen, Reinfeldts Sverige – Siffror och berättelser från ett förändrat land 2006-2014, träffar vi människorna som arbetar och strävar sig fram i dagens Sverige. Alla är de personer som i sin vardag på ett eller annat sätt blir berörda av regeringens politik.

- Genom filmen vill vi ge en röst åt LO-medlemmars oro, hopp och längtan, säger Tobias Baudin, LOs förste vice ordförande.

Vi kommer att se många filmer produceras under året med korta klipp avsedda för nätet, en del kommer att vara roliga en del kommer att vara mindre intressanta. LO har valt ett helt annat grepp - materialet är spännande och en del helt unikt. Inget annat parti eller organisation har vad vi vet tidigare gjort en längre dokumentärfilm (infomercial) i valsammanhang.

Filmen kommer att finnas på youtube och släpps den 24 februari. Redan nu finns det en trailer till filmen, som du här.

Anmälan till filmpremieren görs till: ulrika.eskilsson@lo.se

Välkomna!