Karl-Petter Thorwaldsson delar ut Ivar Lo-pris

LOs ordförande Karl-Petter Thorwaldsson delar på söndag, 23 februari, ut Fackföreningsrörelsens Ivar Lo-pris till Susanna Alakoski. Samtidigt delar Anneli Jordahl, litteraturkritiker och författare, ut Ivar Lo-Johanssons personliga pris till Ebba Witt-Brattström.

Tid: Söndagen den 23 februari kl 14.00 – 16.30

Plats: Metropol Palais, Sveavägen 77, Stockholm.

Fri entré

Vi bjuder på tilltugg med alkoholfri dryck. Vin till självkostnadspris.

Prisutdelningen är ett samarrangemang mellan Ivar Lo-Johanssons stipendiefond, Ivar Lo-Johanssons författarfond och Arbetarnas Bildningsförbund. Vid prisutdelningen medverkar också Darya & Månskensorkestern.

Fackföreningsrörelsens Ivar Lo-pris är ett årligt litterärt pris där pristagaren utses av styrelsen för Stiftelsen Ivar Lo-Johanssons Stipendiefond (LO och medlemsförbunden) och summan är 125 000 kr. Läs mer om Ivar Lo-priset på www.ivarlopriset.se

Ivar Lo-Johanssons personliga pris delas ut årligen av Ivar Los Författarfond (ABF, Sveriges Författarförbund och Svenska Akademien) och är med sina 330 000 kronor Sveriges största litterära pris till en svensk författare. Läs mer om Ivar Lo-Johanssons personliga pris på www.ivarlospersonligapris.se

För ytterligare information, kontakta:
Mats Erikson, LO, tel 070-655 25 46