LOs ordförande Karl-Petter Thorwaldsson besöker Karlstad, Kristinehamn och Åmål

Onsdag den 27 augusti besöker LOs ordförande, Karl-Petter Thorwaldsson, Karlstad och Kristinehamn. Dagen efter, den 28 augusti, fortsätter han till Åmål. Besöken är ett led i LO-ledningens fackliga ”Sverige kan bättre”-turné, inför valet 2014. Syftet är att träffa medlemmar och lyfta fram angelägna fackliga frågor som arbetslöshet, försämrade arbetsvillkor och ökande inkomstklyftor.

Onsdag 27 augusti

Karlstad:
Under förmiddagen besök på Coop Forum, Bergvik och möte med medlemmar i Handels. Därefter rundvandring på Valmet, Lamberg och träff med medlemmar i IF Metall.

Kristinehamn:
Eftermiddagen inleds med en träff med Kommunal Västra Svealands avdelning och fortsätter sedan med ett arbetsplatsbesök.

För fullständigt program kontakta Camilla Andersson, LO-distriktet Örebro och Värmland 070–638 55 95

Torsdag 28 augusti

Åmål:
Dagen börjar med ett besök på Kardan AB. Därefter hälsar Karl-Petter Thorwaldsson på vid Karlbergsgymnasiet. Senare på dagen möter han LO-medlemmar på Solbackens äldreboende i Billingsfors.

För fullständigt program kontakta Rolf Lindén, LO-distriktet i Västsverige 070 – 265 75 65

Kontakt Karl-Petter Thorwaldsson: Sigrid Bøe, pressekreterare LO 070 – 620 12 07