LOs valkampanj ställer regeringen på huvudet

På måndagen den 16 augusti inleder LO sin kampanj inför valet 2010. I kampanjen ställer LO regeringen på huvudet för att illustrera en politik som är upp och ned.

– Vår kampanj lyfter fram de politiska beslut som vi vill se förändringar kring. Det handlar om försämringen av a-kassan och sjukförsäkringen, den höga ungdomsarbetslösheten och bristen på satsningar för fler jobb. Regeringens politik är upp och ned. Det vill vi visa genom att ställa de borgerliga partiledarna och finansministern på huvudet, säger LOs ordförande Wanja Lundby-Wedin.

LOs valkampanj är gjord i samarbete med ETC. Den första delen av kampanjen ställer de ansvariga ministrarna till svars för den förda politiken. I kampanjen figurerar de fyra borgerliga partiledarna och finansministern.

I den andra delen av kampanjen berättar vi om våra krav på politiken. Då är det nio LO-medlemmar som för fram LOs budskap. Medlemmarna kommer från Handels, Byggnads, IF Metall, Kommunal och SEKO.

LOs valkampanj går att ladda ned på LOs hemsida.

För mer information kontakta LOs pressinformation.