LOs vice ordförande Tobias Baudin besöker Linköping och Norrköping

Tisdag den 2 september besöker LOs vice ordförande, Tobias Baudin, Linköping. Dagen efter, onsdag den 3 september, fortsätter han till grannstaden Norrköping. Besöken är ett led i LO-ledningens fackliga ”Sverige kan bättre”-turné inför riksdagsvalet. Syftet är att träffa medlemmar och lyfta fram angelägna fackliga frågor som arbetslöshet, ökande inkomstklyftor och försämrad välfärd.

Linköping, tisdag 2 september:
Dagen inleds med ett besök på Posten och möte med Seko-klubbens medlemmar. Därefter rundvandring på Scan och samtal med medlemmar och med företagsledningen.

Kl 12:30: Pressträff i matsalen på Scan.

På eftermiddagen fortsätter besöket på Cloettas anläggning och träff med medlemmar och fackliga företrädare. Medierna är välkomna att bevaka besöket.

Kl 16:30 besöker Tobias Baudin LO:s ringcenter i Linköping för att ringa upp och tala med medlemmar och med fackliga företrädare som är på plats för att ringa. Medierna är välkomna.

För fullständigt program kontakta Gunn Bredstedt, LO-facken i Linköping 070 – 622 51 68

Norrköping, 3 september:
Dagen börjar med ett arbetsplatsbesök och möte med medlemmar i fackförbundet Kommunal. Därifrån fortsätter Tobias Baudin till Fröbel, studiemotiverande verksamhet.

Efter lunch besöker han Lantmännen Agroetanol för möte med IF Metalls medlemmar där. Och lite senare på eftermiddagen får de fackliga företrädare som ringer runt till medlemmar vid LOs ringcenter i Norrköping en påhälsning.

Kontaktperson: Sanna Melin, LO-ombudsman 070 – 293 46 00