LOs vice ordförande Tobias Baudin besöker Oskarshamn och Kalmar

Torsdag den 4 september och fredag den 5 september besöker LOs vice ordförande, Tobias Baudin, Oskarshamn och Kalmar. Besöken är ett led i LO-ledningens fackliga ”Sverige kan bättre”-turné inför riksdagsvalet. Syftet är att träffa medlemmar och lyfta fram angelägna fackliga frågor som arbetslöshet, ökande inkomstklyftor och försämrad välfärd.

Torsdag 4 september:
På förmiddagen den 4 september besöker Tobias Baudin Hotell Corallen i Oskarshamn för att samtala med medlemmar i HRF. Därefter fortsätter han till Hotell Post för ett arbetsplatsbesök. Medierna är välkomna att bevaka besöken.

Torgmöte om ungas arbetsvillkor och myten att låga löner ger fler jobb
Tid: kl 11:30
Plats: Stora torget, Oskarshamn
Tillsammans med Ellinor Eriksson från SSU presenterar Tobias Baudin nya uppgifter om hårdnande villkor för unga på arbetsmarknaden.

På eftermiddagen fortsätter Oskarshamnsbesöket med en rundvandring i köket på Scaniarestaurangen.

Kontaktperson: Elisabeth Brandt Ygeman, LOs valledare: 070 – 397 04 84

Kalmar:
Senare på eftermiddagen, kl 16:30, arrangerar HRF och LO ett gemensamt ”after work” med servering och samtal på Hanssons krog i Kalmar. Medierna är välkomna att delta.

Fredag 5 september:
Under förmiddagen besöker Tobias Baudin arbetsplatser i Kalmar för att samtala med medlemmar från Byggnads och IF Metall.

Kontaktperson: Jussi Gröhn, ombudsman LO-distriktet Sydost: 070 – 523 25 25