Logistri Fastighets AB tecknar avtal om att förvärva två fastigheter i Göteborg

Report this content

Logistri Fastighets AB (publ) (”Logistri”) meddelar idag att bolaget har tecknat avtal om att förvärva två fastigheter. Affären är strukturerad som en ”sale and leasback” där säljaren tecknar ett långsiktigt hyresavtal i samband med försäljningen. Fastigheterna har ett sammanlagt fastighetsvärde om 73 mkr och den genomsnittliga hyrestiden (WAULT) överstiger 8 år. Tillträdesdagen är 1 november 2024.

Fastigheterna Härryda Solsten 1:135 och Härryda Solsten 1:136 är belägna i Mölnlycke företagspark i nära anslutning till de fastigheter som Logistri äger sedan tidigare i området. Fastigheterna omfattar 3 721 m2 uthyrbar area och är fullt uthyrda till tre hyresgäster.

Största hyresgäst är Midbec som i samband med transaktionen tecknar ett långsiktigt hyresavtal.

”Vi är mycket glada över förtroendet att få förvalta dessa fastigheter långsiktigt och ser fram emot att vidareutveckla fastigheterna tillsammans med hyresgästerna, inte minst tillsammans med Midbec som bedrivit verksamhet i sina lokaler i nära 20 år. Med sina egendesignade tapeter bidrar Midbec till det skandinaviska tapetarvet och lokalernas strategiska läge fyller en viktig funktion för verksamheten.

Vi tror starkt på att Mölnlycke företagspark med sin nära koppling till Göteborgs innerstad och Landvetter flygplats kommer fortsätta utvecklas väl” kommenterar David Träff, VD för Logistri.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
David Träff, Verkställande direktör
Logistri fastighets AB (publ)
Telefon: + 46 (0) 70 089 04 66
David.traff@logistri.se

Om Logistri Fastighets AB
Logistri Fastighets AB (publ) är ett fastighetsbolag som investerar i kommersiella fastigheter främst inom segmenten lätt industri, lager och logistik. Visionen är att vara en stabil och långsiktig partner till företag som efterfrågar verksamhetsanpassade och hållbara lokaler. Bolagets övergripande målsättning är att med högt kundförtroende generera ett stabilt kassaflöde och en hög riskjusterad avkastning. Våra hyresgäster är verksamma inom olika branscher där flertalet är svenska och internationella industri- och verkstadsbolag. Fastigheterna ligger i Stockholm, Göteborg samt i södra och mellersta Sverige, i nära anslutning till strategisk infrastruktur som större vägar, järnväg och hamnar. Bolaget har huvudkontor i Stockholm.  Bolagets aktie noterades på Spotlight Stock Market 2017. Logistri ingår i MSCI Global Micro Cap index.

För mer information gällande Logistri Fastighets AB, vänligen besök www.logistri.se.