Logitall etablerar verksamhet i Danmark.

Report this content

Logitall etablerar verksamhet i Danmark. Logitall, som levererar lösningar för elektronisk inköpsverksamhet och inköpsportaler har etablerat sig i Danmark per den 2 oktober 2000. Etableringen är det första steget i en vidare expansion i Norden och Europa. Logitalls etablering är resultatet dels av en stor efterfrågan från befintliga svenska kunder som vill använda bolagets portal och tjänster i andra länder, dels är det ledningens bedömning att efterfrågan på Logitalls tjänster internationellt är hög. Till ansvarig för den danska verksamheten och Country Manager har Kiehn Hansen utsetts. Han har närmast varit verksam som Manager Professional Services hos Compuware A/S. - Vår etablering i Danmark utgör avstampet för vår internationella expansion, detta i ett land som bedöms som ytterst lämpligt. Det danska näringslivet har lång erfarenhet av elektroniskt utbyte av information, effektivisering av affärsverksamheten samt hög internetpenetration.- detta sammantaget gör att vi bedömer förhållandena som ytterst gynnsamma, säger Joakim Fahle, Verkställande direktör Logitall AB. Kontoret i Köpenhamn ligger i direkt anslutning till konferens- och mässcentrat Bella Center. Adressen är Center Boulevard 5, 2300 Köpenhamn, telefon + 45 32 47 31 50. Ytterligare information lämnas av Michael Persson, Nordisk Portalchef Logitall AB, tel 08-598 822 00 (växel), 08-598 822 13 (direkt), 070-327 66 00 (mobil) och Joakim Fahle, VD Logitall AB, tel 08-598 822 00 (växel), 08-598 822 11 (direkt), 070-577 66 55 (mobil). Logitall är ett snabbväxande, internationellt expanderande e- handelsföretag inom B2B (business-to-business). Företaget etablerades 1995, omsätter idag ca 300 miljoner kronor och har ett fyrtiotiotal anställda. Logitall erbjuder, via sin vertikala inköpsportal, en leverantörsoberoende marknadsplats och ger därigenom möjlighet till en enkel och rationell inköpsprocess. Genom företagets tekniska rådgivning och backoffice får kunden professionellt stöd att välja rätt bland över 185.000 artiklar inom IT från fler än 300 leverantörer. Bland Logitalls kunder finns allt från multinationella koncerner, statliga förvaltningar till mindre media- och IT-bolag. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/04/20001004BIT00490/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/10/04/20001004BIT00490/bit0002.pdf