Logitall etablerar verksamhet i Norge

Report this content

Logitall etablerar verksamhet i Norge Logitall, som utvecklar och erbjuder oberoende marknadsplatser, elektroniska inköpslösningar och tjänster, har nu etablerat sig även i Norge. Det är Logitalls andra kontor i Norden som öppnas på kort tid. Etableringen är resultatet dels av en stor efterfrågan från befintliga svenska kunder som vill använda bolagets portal och tjänster i andra länder, och dels av att det är ledningens bedömning att efterfrågan på Logitalls tjänster internationellt sett är hög. Sverre Øier har utsetts till Country Manager och är ansvarig för den norska verksamheten. Han kommer närmast från företaget Columbus IT Partner, ett ERP-företag, men har tidigare haft ledande befattningar inom marknadsföring och försäljning hos BASF och Fjordland. - Logitall representerar en ny och spännande företagsidé på den norska marknaden. Det räcker inte längre med att erbjuda en portal med lägre priser. Med hjälp av skräddarsydd programvara och personlig rådgivning kan vi erbjuda en lösning som innebär konkreta, arbetsbesparande rutiner, bättre marknadsöversikt, färre fel, snabbare leveranser, ökad förhandlingsstyrka och lägre produktkostnader, säger Sverre Øier. - Etableringen i Norge är naturlig för oss eftersom vi valt att betrakta den nordiska marknaden som vår hemmabas i samband med internationaliseringen av vår verksamhet. Den norska marknaden är också höggradigt intressant eftersom våra studier visar att beredskapen är hög och intresset stort för elektronisk handel mellan företag, säger Michael Persson, Nordic Portal Manager, Logitall AB. Kontoret ligger i Oslo: Logitall, Drammenveien 126A, NO-0277 Oslo, Norge, telefon +47 24 11 58 80. Ytterligare information lämnas av Michael Persson, Nordic Portal Manager, Logitall AB, 08-598 822 13 eller 070-327 66 00 samt Sverre Øier, Country Manager, +47 24 11 58 80 (växel) eller +47 41 61 14 15 (mobil). Logitall är ett snabbväxande, internationellt expanderande e- handelsföretag inom B2B (business-to-business). Företaget etablerades 1995, omsätter i dag ca SEK 300 miljoner och har ett fyrtiotiotal anställda. Logitall finns i såväl Sverige som Norge och Danmark. Logitall erbjuder via sin vertikala inköpsportal en leverantörsoberoende marknadsplats och ger därigenom möjlighet till en enkel och rationell inköpsprocess. Genom företagets tekniska rådgivning och back-office får kunden professionellt stöd att välja rätt bland över 185 000 artiklar inom IT från fler än 300 leverantörer. Bland Logitalls kunder finns allt från multinationella koncerner och statliga förvaltningar till mindre medie- och IT-bolag. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/12/20/20001220BIT00330/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/12/20/20001220BIT00330/bit0002.pdf