• Logitall/

Report this content

Logitall förstärker bolagets ledning med Jan Mattsson som ekonomi- och finansdirektör. Jan Mattsson är för närvarande ekonomidirektör i Industriförvaltnings AB Kinnevik, och har även tidigare arbetat för Addum AB och KPMG. - Jan Mattssons gedigna kompetens och långa erfarenhet kommer att förstärka bolagets ledning på ett mycket bra sätt, säger Joakim Fahle, vd för Logitall AB. Vi är glada att Jan valt att börja hos oss och bistå bolaget i den spännande utvecklingsfas bolaget går igenom. Jan Mattsson kommer att tillträda sin befattning i juni 2001. Ytterligare information lämnas av Joakim Fahle, vd Logitall AB, tel 08-598 822 00 (växel), 08-598 822 11 (direkt), 070-577 66 55 (mobil). Logitall AB, ett svenskt bolag bildat 1995, arbetar med att förenkla kundens inköpsverksamhet. Genom att utnyttja Logitalls oberoende marknadsplatser, elektroniska inköpslösningar och tillhörande tjänster kan bolagets kunder kraftigt reducera sina kostnader. Systemlösningarna ger kunden fullt stöd i hela inköpsprocessen och tillgång till omfattande marknads- och affärsinformation. Tjänsterna består av teknisk och logistisk rådgivning samt outsourcing av hela eller delar av inköpsadministrationen. Bland bolagets kunder finns allt från multinationella koncerner, statliga förvaltningar till mindre medie- och IT-bolag. Logitall har knappt 50 anställda samt bedriver verksamhet i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Nederländerna. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/03/27/20010327BIT00650/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/03/27/20010327BIT00650/bit0001.pdf