Logitech lanserar Bluetooth Illuminated Keyboard K810

Windows 8-anpassat tangentbord

STOCKHOLM, Sverige, 18 oktober 2012 - Logitech presenterar Logitech Illuminated Keyboard K810, vars design är anpassat för Windows 8. Tangentbordet, som finns tillgängligt i Sverige i början av december, använder Bluetooth-uppkoppling och kan paras samman med upp till tre enheter samtidigt som man sedan växlar mellan med ett enkelt knapptryck.

– Det blir allt vanligare för människor att använda flera teknikprylar samtidigt och med Logitech Bluetooth Illuminated Keyboard vill vi underlätta övergången mellan dessa. K810 kombinerar funktionalitet med modern design, säger Ronnie Johansson, Nordenchef för Logitech.

Justerbar bakgrundsbelysning
K810 har en ren och modern design i borstat aluminium och stilrena linjer. Anslutning till Windows 8- utrustad PC, läsplatta eller smartphone möjliggörs tack vare Bluetooth. Bakgrundsbelysta lasergraverade tangenter underlättar användandet även under sämre ljusförutsättningar och justeras automatiskt beroende på ljusförhållandena i rummet.

Batteritid
Batterierna i K810 laddas upp via USB och har upp till tio dagars batteritid (beroende på användande). Tack vare den användarvänliga USB-kabeln kan tangentbordet även användas medan det laddas. K810 har även en on/off knapp och en indikatorlampa som visar när batteriet börjar ta slut.

Anpassad för Windows 8
K810 är anpassad för att underlätta navigeringen i nya Windows 8. Med specifika tangenter navigerar användaren obehindrat i det nya operativsystemet. Tangentbordet är exempelvis utrustat med en starttangent som snabbt och enkelt för användaren tillbaka till startmenyn samt en tangent som gör att användaren kan växla mellan applikationer.

Pris och tillgänglighet
Logitech Bluetooth Illuminated Keyboard K810 finns tillgänglig i Sverige i början av december till ett cirkapris på 999 SEK.