Logitech lanserar Bluetooth Speakers Z600

– Trådlösa högtalare som kombinerar stilfull design med förstklassigt ljud

STOCKHOLM, Sverige, 17 juli 2013 – Logitech introducerar Logitech Bluetooth Speakers Z600 - ett trådlöst och elegant designat par högtalare som kompletterar din dator, smartphone eller surfplatta. Tre enheter kan vara aktiva samtidigt och användaren kan enkelt växla enhet med hjälp av ett enkelt knapptryck.

Oavsett om du lyssnar på musik, tittar på film, spelar spel eller videochattar har Logitech Bluetooth Speakers Z600 ett tydligt och väldefinierat ljud. Med tre skivor i varje högtalare har systemet utformats för att ge överlägsen akustik för alla tänkbara utrymmen.

– Samtidigt som vi går mot en allt mer trådlös livsstil blir det också mer viktigt hur våra datorer, telefoner och surfplattor matchar vår personliga stil. Logitech Bluetooth Z600 har designats med material, form och färg som kompletterar utseendet på både vår stil och våra teknikprylar, säger Ronnie Johansson, Nordenchef på Logitech.

Genomtänkt design

Funktionerna på Z600 har integrerats med designen och övre delen på ena högtalaren består av en slät touch-yta. Volymen justeras genom att svepa fingret upp och ned längs sidan. Övriga funktioner som indikation för batteritid, bluetooth-anslutning samt ingången på 3,5 mm döljs diskret på enhetens baksida. Logitech Bluetooth Speakers Z600 har utrustats med platta, specialdesignade kablar som löper mellan högtalarna och nätadaptern, vilket gör att användaren aldrig behöver uppleva trassel med sladdar på skrivbordet.

Trådlös uppkoppling

För att garantera den bästa trådlösa upplevelsen, medföljer även en USB Bluetooth-mottagare. Dessutom kan högtalarna anslutas till en enhet med 3,5 mm aux-ingång.

Logitech Bluetooth Speakers Z600 finns tillgänglig från augusti till ett rekommenderat cirkapris på 1499 SEK.

Mobil: +46 (0)70 49 49 800

Mejl: Johanna.nytomt@spotlightpr.se

Logitech, the Logitech logo, and other Logitech marks are registered in Switzerland and other countries. All other trademarks are the property of their respective owners. For more information about Logitech and its products, visit the company’s website at www.logitech.com.