Logitech lanserar C615 - webbkameran för alla tillfällen

– Logitech HD Webcam C615 med ihopfällbar design möjliggör HD-video för både Mac och PC

STOCKHOLM, Sverige, 14 juni, 2011 – Logitech lanserar HD Webcam C615 med inbyggd mikrofon och HD-inspelning. C615 tillåter 360 graders rotation och tack vare den vikbara designen är den perfekt att ha med på resan. Kameran passar till både Mac och PC och har inbyggd autofokus för extra skarpa bilder.

Logitechs nya HD-webkamera har en inbyggd mikrofon som möjliggör videosamtal i HD med bästa möjliga ljud via applikationer för snabbmeddelanden, såsom Skype, FaceTime, Logitech Vid HD och Windows Live Messenger med flera.

– Vi vet hur viktigt det är när man är på resande fot att hålla kontakt med alla där hemma, vare sig man är på affärsresa eller nöjesresa. C615 är designad för maximal flexibilitet och gör det lätt att genomföra videosamtal och dela bilder och filmer med vänner online, säger Ronnie Johansson, Nordenchef på Logitech.

Filma, fota och dela med dig
C615 är en 8 megapixelkamera som erbjuder HD-inspelning tillsammans med Logitech Fluid Crystal Technology som ger mjukare videoinspelning, skarpare bilder, klarare färger och skarpare ljud. Man kan sedan smidigt ladda upp och dela med sig av sina filmer och bilder till Facebook och Twitter via ett enkelt knapptryck.

Logitech HD Webcam C615 kommer till Sverige i september till ett rekommenderat pris på 829 SEK.

Mobil: 46 (0)76 545 40 14
jonathan.stara@spotlightpr.se