Logitech lanserar Clock Radio Dock för iPod och iPhone

–     En dockstation som har alarm, laddare och högtalare i ett

STOCKHOLM, Sverige, 12 oktober 2011 – Logitech lanserar Clock Radio Dock S400i för iPad och iPhone med alarm, laddare och högtalare i ett.

Fullt stereoljud
S400i har inbyggda högtalare och bjuder på fullt stereoljud med hög kvalitet. Med hjälp av den lilla fjärrkontrollen kan du styra musiken från andra sidan rummet. Högtalaren har en snygg design som passar in i de flesta hem.

– Människor vill njuta av musik från mobilen utan att behöva stå ut med dålig ljudkvalitet eller att batterierna dör. S400i gör musikupplevelsen bättre och kombinerar funktion med design, säger Ronnie Johansson, Nordenchef på Logitech.

Hur vill du vakna?
Med S400i kan du vakna upp till en klassisk alarmsignal, FM-radio eller till musik från din iPad eller iPhone. Dockstationen har dubbla alarminställningar och snooze-funktion för de som föredrar att ta det lugnt på morgonen. S400i laddar din iPod eller iPhone när den är dockad, även när högtalaren är avstängd.

Logitech S400i finns tillgänglig från oktober till ett cirka pris på 999SEK.

johanna.nytomt@spotlightpr.se