Logitech lanserar Cube

–     En liten, portabel och annorlunda datormus

STOCKHOLM, Sverige, 5 januari 2011 – Logitech lanserar Logitech Cube, en datormus med unik design som kan omvandlas till en presentatör med en enkel handrörelse.

Datormusen Cube
När Logitech Cube används som datormus är det bara att skrolla fingret över ytan. Logitechs Flow Scroll möjliggör mjuk skrollning som kan liknas med pekskärmen på en smartphone.

– Den stilrena designen fångar blicken direkt men det är inte bara designen som fascinerar. Storleken, tekniken och funktionerna gör Logitech Cube till en perfekt reskamrat vare sig det är business eller pleasure, säger Ronnie Johansson, Nordenchef på Logitech.

Presentatören Cube
Allt du behöver göra är att lyfta upp Logitech Cube så omvandlas den till en presentatör. För att byta till nästa bild klickar du på ovansidan och för att gå tillbaka en bild vänder du på presentatören i din hand och klickar igen.
Logitech Cube kommer med en Logitech Unifying-mottagare med Logitech Advanced 2,4 GHz uppkoppling som har stöd för upp till sex enheter samtidigt. Mottagaren är så liten att den kan sitta kvar i datorn när du är ute och reser.

Logitech Cube har tre års garanti och finns tillgänglig från januari till ett cirkapris på 699 SEK. Logitech Cube finns endast tillgänglig online på www.logitech.com.