Logitech lanserar fler produkter för Mac-användare

Logitechs Mac-sortiment gör dina Apple-produkter ännu bättre

STOCKHOLM, Sverige, 12 december 2012Logitech utökar sitt Mac-sortiment med två nya produkter; Logitech Bluetooth Easy-Switch Keyboard samt Logitech Wireless Rechargeable Trackpad. Produkterna har tagits fram för att optimera användningen av Apples produkter och möjliggöra enklare navigering.

– Logitechs nya produkter är framtagna för människor som älskar sin Mac, iPad och iPhone och för att de lättare ska kunna använda sina olika enheter på ett effektivt sätt. Båda produkterna har en ren och modern design som kompletterar dina Apple-enheter och sänker din energiförbrukning, säger Ronnie Johansson, Nordenchef för Logitech.

Logitech Bluetooth Easy-Switch Keyboard

Likt Logitech K810 för PC, har Logitech Bluetooth Easy-Switch Keyboard för Mac, en ren och modern design i borstat aluminium och stilrena linjer. Förutom den eleganta designen har det nya tangentbordet en välbekant Mac-utformning. Alla tangenter är placerade precis där du är van att hitta dem, som exempelvis tangenterna för ljusstyrka, kommando och utmatning. Tangentbordet gör det möjligt att koppla samman upp till tre enheter samtidigt och med bara ett enda knapptryck enkelt växla mellan de tre. Tangentbordet hjälper dig dessutom att spara energi då de bakgrundsbelysta tangenterna underlättar användandet även under sämre ljusförutsättningar och justeras automatiskt, beroende på ljusförhållandena i rummet.

Logitech Wireless Rechargeable Trackpad

Logitechs nya laddningsbara styrplatta är utrustad med en slät glasyta som gör det enkelt att klicka, scrolla, styra och zooma. Eftersom touchområdet på styrplattan är större än storleken på en dators pekplatta, kan alla Mac OS multi-touch gester utnyttjas. Dessutom har styrplattan inbäddade precisionssensorer med motståndskraft mot fingeravtryck och repor. Den nya styrplattan är uppladdningsbar via en USB-kabel och går att använda samtidigt som den laddas. Fulladdad räcker batteriet upp till en månad och den trådlösa Bluetooth-anslutningen ger styrplattan upp till 30 meter trådlös räckvidd.

Pris och tillgänglighet
Logitechs nya produkter finns tillgängliga från och med januari 2013 till de rekommenderade priserna 799 SEK för Logitech Bluetooth Easy-Switch Keyboard och 799 SEK för Logitech Wireless Rechargeable Trackpad.