Logitech lanserar G710 +

–     Tangentbordet som ger spelaren ökad kontroll

STOCKHOLM, Sverige, 9 oktober 2012 – Logitech presenterar det senaste tillskottet av spelprodukter till G-serien: Logitech G710+ Mechanical Gaming Keyboard. Tangentbordet är utvecklat för att ge användaren ökad kontroll för att ge mer fokus på spelet.

Optimerar hastighet och kontroll
G710+ har mekaniska tangenter med en aktiveringskraft på 45 g och 4 mm avstånd, vilket möjliggör snabbare kommandon. Dessutom har tangentbordet en inbyggd ljuddämpare under varje tangent för att reducera irriterande ljud. G710+ har även genomgått en noggrann testprocess för att säkerställa hållbarheten som garanterar en livslängd på minst 50 miljoner tangenttryckningar.

– Logitech G710+ skapades för att tillgodose spelarnas särskilda behov. Vi har utvecklat tangentbordet med hjälp av professionella gamers, partners och vardags-gamers, för att garantera att vi har skapat ett tangentbord som överträffar förväntningarna”, säger Ronnie Johansson, Nordenchef för Logitech.

Justerbar bakgrundsbelysning
Tangentbordet har vit LED-bakgrundsbelysning med fyra olika ljusstyrkor. För att göra WASD- och piltangenterna mer synliga, kan deras ljusstyrka justeras oberoende av tangentbordets övriga knappar. Tillsammans med nyligen uppdaterade Logitech Gaming Software, kan användaren tilldela komplexa makron och integrera Lua-skript till tangentbordets G-knappar, för att möjliggöra upp till 18 olika funktioner per spel. Dessutom har alla 110 tangenter anti-ghosting och 26-key rollover för att användaren ska kunna utföra komplicerade nyckel-kommandon med perfekt precision. Logitech G710+ Mechanical Gaming Keyboard är kompatibel med Microsoft Windows 8, Windows 7 och Windows Vista.

Logitech
G710 + finns tillgänglig i Sverige från och med slutet på november 2012 till ett cirkapris på 1 499 SEK.