Logitech lanserar Gaming Mouse G600

–     En anpassningsbar MMO spelmus ger användaren full kontroll

STOCKHOLM, Sverige, 14 juni 2012 – Logitech får ett tillskott till deras spelserie och lanserar idag Logitech MMO Gaming Mouse G600. En lättanvänd och anpassningsbar spelmus som är speciellt utvecklad för MMO-spelare (Massively Multiplayer Online).

– Logitech G600 MMO Gaming Mouse är resultatet av en lång och intensiv testperiod med erfarna MMO-spelare. Ett otaligt antal timmar har lagts ner på utvecklingen av panelen på sidan av musen för ett så bekvämt och effektivt användande som möjligt, säger Ronnie Johansson, Nordenchef på Logitech.

Programmerbara knappar
Som med alla andra produkter från Logitechs G-serie är knapparna programmerbara så att du kan skapa och spara dina egna kommandon i det inbyggda minnet. Logitech MMO Gaming Mouse G600 har 20 knappar, inklusive 12 stycken lättåtkomliga tumknappar för ett smidigare och snabbare spelande. G600 har en skiftfunktion som fördubblar varje knapps möjligheter och med tre inbyggda standardprofiler, två MMO och en för vanligt spelande, är G600 redo att användas direkt från start – helt utan drivrutiner.

Belyst design
Med sin ergonomiska form vilar Logitech G600 skönt i handen och möjliggör långa spelsessioner. För ytterligare personlig anpassning kan panelen på sidan av musen anpassas med mer än 16 miljoner olika färger tack vare RGB-belysningen. Belysningen kan ställas in att lysa konstant, pulsera, cirkulera eller dimmas av efter en viss tid utan aktivitet, allt efter eget behov och önskemål.

– G600 är en av de bästa spelmössen på marknaden idag. I Rift finns det så många olika funktioner att hålla reda på att gränsen mellan liv eller död är hårfin – de extra knapparna på Logitechs nya G600 underlättar verkligen spelandet, säger Hal Hanlin, skapare av spelet Rift.

Logitech MMO Gaming Mouse G600 finns tillgänglig från och med juli 2012 till ett cirkapris på 799 SEK.