Logitech lanserar IPad-applikation med videoövervakning i HD

Stockholm – 13 april, 2011 – Idag lanseras Logitech Alert App för iPad, en i raden applikationer som Logitech utvecklar för iPad. Applikationen gör det lättare att få tillgång till Logitechs digitala videoövervakningssystem, Logitech Alert, oavsett var du befinner dig.

– Applikationen Logitech Alert för iPad är en förlängning av Logitech Alert HD video security system, och hjälper dig att skydda det du värdesätter mest, oavsett tid på dygnet och var du befinner dig. Logitech Alert för iPad förbättrar vårt digitala videoövervakningssystem och ger användarna en bild med HD-kvalitet kombinerat med ett rikt ljud för övervakning på distans, säger Ronnie Johansson, Nordenchef på Logitech.

Fjärrstyrning och alarmhantering
Logitech Alert applikationen är en av de första iPad-applikationerna som speciellt utvecklats för HD-baserad videoövervakning för iPad. Den är ett tillägg till serien Logitech Alert där säkerhetskameror och mjukvara för hemmabruk ingår. Applikationen ger en skarp 720p HD bild video med en klar ljudkvalitet som fångas upp av användarens befintliga Logitech Alert kameror – Logitech Alert 750i Master System, den vattentäta Logitech Alert 750e Outdoor Master System och andra Logitech Alert Add-On kameror.  Det gör att du kan övervaka vad som händer hemma eller på kontoret även om du befinner dig på flera mils avstånd.

Applikationen kopplas till de befintliga Logitech kamerorna, så att du närsomhelst kan övervaka ljud och bild i realtid. Om du har tjänsterna Logitech Alert™ Web och Mobile Commander kan du även se videoinspelningar från rörelseaktiverade inspelningar och hantera systeminställningar, vilket inkluderar kontroll av rörelsealarm direkt från iPad.

Pris och tillgänglighet
Applikationen Logitech Alert för iPad som möjliggör live övervakning blir tillgänglig i USA, Europa och Asien via Apple App Store utan kostnad (http://itunes.apple.com/se/app/logitech-alert-for-ipad/id428370276?mt=8). Tjänsterna Logitech Alert Web och Mobile Commander möjliggör en utökad funktionalitet i iPad, Webbläsare och mobilapplikationer och finns tillgängliga till ett rekommenderat pris på 629 kronor per år och tjänst.

Logitech Alert 750i Master System och Logitech Alert 750e Outdoor Master System finns tillgängligt till ett rekomenderat pris på 3 299 kronor respektive 3 699 kronor. Logitech Alert 700i Add-On Camera och Logitech Alert 700e Outdoor Add-On Camera säljs till ett rekommenderat pris på 2 799 kronor respektive 3 299 kronor. För mer information, besök www.logitech.com/alert.

För mer information, vänligen kontakta:
Mobil: 46 (0)76 545 40 14
jonathan.stara@spotlightpr.se