Logitech lanserar Logitech UE Air Speaker

–     Spela musik trådlöst med hög ljudkvalitet via AirPlay

STOCKHOLM, Sverige, 27 mars 2012 – Logitech introducerar Logitech UE Air Speaker med AirPlay som gör det möjligt att spela musik trådlöst med hög ljudkvalitet direkt från iTunes eller valfri iPad, iPhone eller iPod touch.

Hög ljudkvalitet och snygg design

Genom att kombinera Logitech erfarenhet inom hemelektronik och Ultimate Ears expertis inom ljudkvalitet och musik kan Logitech med sin nya Air Speaker erbjuda funktionalitet, design och bra ljud i en och samma produkt.

– Många musikälskare använder sin iPad eller iPhone som sin vardagliga musikspelare. Vi har utvecklat Air Speaker för att ge dessa människor en bra musikupplevelse som kombinerar problemfri uppkoppling och fantastiskt ljud. Air Speaker är lätt att installera och med en stilren och modern design passar den i alla musikälskares hem, säger Ronnie Johansson, Nordenchef på Logitech.

Lätt att koppla upp

Docka din iPad, iPhone eller iPod touch i Logitech Air Speaker och följ sedan instruktionerna för att ladda ner Logitech UE Air applikationen som automatiskt kommer upp på skärmen. Skriv in lösenordet till ditt lokala nätverk och sen är Air Speaker redo att användas.

Efter att en gång installerat Air Speakern blir valfri enhet (iPhone 4s, iPhone4, iPhone 3GS, iPod touch - 2:a, 3:e eller 4:e generationen, iPad, iPad 2, eller nya iPad med iOS 4.2 eller senare, eller Mac eller PC) som är uppkopplad till nätverket och har iTunes 10.1 eller senare automatiskt uppkopplad till högtalaren. Dessutom laddas din enhet när den är dockad i Logitech UE Air Speaker.

Logitech UE Air Speaker finns tillgänglig från och med april till ett rekommenderat cirkapris på 3 499 SEK.

Mejl: johanna.nytomt@spotlightpr.se