Logitech lanserar mus för soffsurfing

Stockholm – 21 januari, 2011 – Logitech presenterar idag den trådlösa musen M515, som möjliggör enkel navigering på mjuka underlag såsom soffa, säng eller kudde. Logitech M515 har en sluten bottenplatta som gör att glidförmågan på tyg blir enkel och musen endast är aktiv när du vill att den ska vara det.

Miljoner människor ansluter sina datorer till teven, och M515-musen byggdes för att möta dessa behov. Eftersom tekniken utvecklas och konsumenternas vanor förändras fortsätter Logitech att utveckla navigeringsprodukter som förenklar kontrollen och ger tillgång till det som människor älskar att göra i den digitala världen, säger Ronnie Johansson, Nordenchef på Logitech.

Handsensorn i Logitech M515 aktiveras då man greppar den – och sätts i viloläge när du inte använder den. Med en sluten botten – så att dammtussar inte samlas i sensoröppningen – har man kontroll över muspekaren oavsett vilken yta den används på. Musens specialanpassade undersida förenklar användandet i soffan, på filtar, kuddar, kläder, mattor, och till och med skrivbord.

Musen har även Hyper Fast Scrolling och det går även att byta till ”click-to-click”-läge för ökad kontroll.

Logitech’s senaste mus har upp till två års batteritid, som hjälper dig spara tid och pengar eftersom du inte behöver byta batterier lika ofta. Trådlös uppkoppling möjliggörs genom Logitechs Unifying-mottagare som även tillåter att man utan problem kan lägga till andra kompatibla datormöss och tangentbord till samma mottagare.

Pris och tillgänglighet
Logitechs trådlösa mus M515 väntas bli tillgänglig i Europa i april med ett rekommenderat cirkapris på 499 SEK. För mer information besök gärna www.logitech.com

För mer information, vänligen kontakta:
Mobil: +46 (0)76 545 40 14
jonathan.stara@spotlightpr.se