Logitech lanserar ny Colour Collection

– Nya möss, tangentbord och webbkameror med spännande färger och mönster

Stockholm, Sverige – 1 juni, 2011 – Logitech presenterar idag sin nya produktlinje med färgkoordinerade tillbehör för laptops. Med en ny stilfull design av ljusa, läckra färger kan man med tillbehören kombinera det digitala livet med sin personliga stil. Produktlinjen inkluderar möss, tangentbord och webbkameror.

Logitech Colour Collection har designats för att spegla den personliga stilen och har inspirerats av en kombination av framtiden och det vi känner igen. Produkterna är konstnärligt utformade på ett stilfullt sätt och blandar det digitala med det handgjorda.

– Vi lägger till en färgfull tvist på våra mest populära produkter så att våra kunder kan ta in teknik och kombinera den med sin personlighet. Med en design som går från “craft punk” till “cyber chic” visar Logitech Colour Collection hur teknologi kan hjälpa till att förstärka användarens uttryck utan att kompromissa med kvaliteten, säger Ronnie Johansson, Nordenchef på Logitech.

Tydliga former och handritade element skapar exklusiva mönster som är dynamiska och uttrycksfulla – allt från eco-chic som möter gatukonst till en fräsch och optimistisk form med tidstypiska färger. Färgerna varierar över hela produktlinjen och årets produktlinje har en röd tråd igenom hela kollektionen.

Pris och tillänglighet
Logitech Colour Collection väntas bli tillgänglig i Europa senare i sommar och kommer att ha ett rekommenderat prisspann från 229-359 SEK beroende på produkt. Mer information finns på www.logitech.se.

För mer information, högupplösta bilder och produkttester, vänligen kontakta:
Mobil: +46 (0)76 545 40 14
jonathan.stara@spotlightpr.se