Logitech lanserar nyheter för Windows 8

–     Anpassade för enklare navigering i Windows 8

STOCKHOLM, Sverige, 10 oktober 2012 – Logitech presenterar Touchpad T650, Touch Mouse T620 och Zon Touch Mouse T400. En ny produktserie som utvecklats för att enkelt kunna navigera i nya Windows 8.

– Logitechs nya produkter har utvecklats för att optimera navigeringen och upplevelsen i nya Windows 8. Våra nya produkter ger snabb, enkel och dynamisk tillgång till de centrala delarna av det nya gränssnittet i Windows 8, säger Ronnie Johansson, Nordenchef på Logitech.

Logitech Wireless Rechargeable Touchpad T650
Wireless Touchpad T650 har en stor pekskärm i glas som ger snabb navigering samtidigt som den stora touch-ytan ger mer utrymme. Vänster- och högerklick är möjligt var som helst på pekplattan och en inbäddad sensor säkerställer precision. Med Touchpad T650 kan användaren peka, bläddra och svepa samt dra nytta av fördelarna med Windows 8, såsom navigering för byte av applikationer, ”nyp- och zooma”-funktion samt trefingersvepning som tar dig tillbaka till startmenyn.

Logitech Touch Mouse T620
Touch Mouse T620 kombinerar en modern design med ergonomisk komfort. Den stora pekytan ger användaren en fri navigering och möjlighet att skrolla både horisontellt och vertikalt. T620 fungerar att använda på de flesta underlag, inklusive jämna och blanka ytor.

Logitech Zone Touch Mouse T400
Zone Touch Mouse T400 låter dig snabbt och enkelt få tillgång till populära delar av operativsystemet. På samma sätt som T620 kan användaren rulla både i horisontell och i vertikal riktning för fri navigering. T400 är utrustad med bekväma gummigrepp och med en pekyta i glas som gör skrollningen direkt och följsam. Klicka var som helst på framsidan av pekzonen för att gå direkt till startfönstret av Windows 8.

Batteritid
Wireless Touchpad T650 laddas via USB och har en batteritid på en månad. En indikatorlampa visar när pekplattan är påslagen och när batteriet börjar ta slut. Logitech Touch Mouse T620 har en batteritid på sex månader och Logitech Zone Touch Mouse T400 har en batteritid på 18 månader. I likhet med styrplattan har Logitech Zone Touch Mouse T400 också en indikatorlampa som visar när pekplattan är påslagen och när det är dags att byta batterier. Produkternas batteritid varierar beroende på hur mycket produkten används.

För en komplett lista över vilka Logitechprodukter som är kompatibla med Windows 8, besök www.logitech.com/Win8-compatibility

Pris och tillgänglighet
Logitechs nya Window 8-produkter finns tillgängliga från och med november till de rekommenderade priserna 799 SEK för Logitech Wireless Rechargeable Touchpad T650, 699 SEK för Logitech Touch Mouse T620 och 499 SEK för Logitech Zone Touch Mouse T400.