Logitech lanserar nytt tillbehör för tredje generationens iPad

–     Få ut mer av din iPad med hjälp av Ultrathin Keyboard Cover

STOCKHOLM, Sverige, 18 april 2012 – Logitech lanserar nytt tillbehör anpassat för tredje generationens iPad. Logitech Ultrathin Keyboard Cover har en smart design som ger ett bra skydd för surfplattan samtidigt som det inbyggda tangentbordet gör fodralet praktiskt och funktionellt.

Skydd och funktionalitet
Logitech Ultrathin Keyboard Cover skyddar iPaden med ett tunt aluminiumfodral som fästs enkelt och säkert på läsplattan med hjälp av magneter. Det har ett inbyggt tangentbord som kopplas via Bluetooth och med upp till sex månaders batteritid (baserat på 2 timmars användande per dag) slipper du oroa dig över kort batteritid och kan istället lägga mer tid på att faktiskt använda din iPad.

Logitech Ultrathin Keyboard Cover har en av/på-funktion som gör att din iPad automatiskt startar då du öppnar fodralet och sätter den i viloläge när du sedan stänger fodralet.

– Oavsett om det handlar om att redigera bilder och film, skapa musik eller skriva, är den senaste iPaden utvecklad för att ge användaren mer kontroll och öka kreativiteten. Logitech har utvecklat Ultrathin Keyboard Cover som har en snygg och slank design med extra lång batteritid som låter dig få ut mer av din surfplatta, säger Ronnie Johansson, Nordenchef på Logitech.

Logitech Ultrathin Keyboard Cover finns tillgänglig i början av maj till ett rekommenderat cirkapris på 999 SEK.