Logitech lanserar prisbelönt Ultrathin Keyboard Cover för Ipad Mini

– det självklara tillbehöret till din Ipad Mini

STOCKHOLM, Sverige, 5 februari 2013 – Logitech utökar sortimentet av tillbehör för surfplattor och lanserar nu den populära och prisbelönta Ultrathin Keyboard Cover för Ipad Mini. En två-i-ett-lösning anpassad för nya Ipad som fungerar som både tangentbord och fodral.

– Vi är glada att kunna presentera vårt prisbelönta tangentbord i en uppdaterad version för Ipad Mini. Logitech Ultrathin Keyboard Cover har uppmärksammats som det bästa mobila tangentbordet för Ipad. Med smarta funktioner och en lättviktsdesign är detta det självklara komplementet för din nya Ipad Mini, säger Ronnie Johansson, Nordenchef på Logitech.

Portabelt och funktionellt
Logitech Ultrathin Keyboard Cover Mini gör dig och din surfplatta mer portabel än någonsin. Den skyddar din Ipad när den inte används och möjliggör bekvämt skrivande var du än befinner dig.

Tack vare kortkommandon för vanliga gester så som kopiera, klistra in eller ångra sparar användaren tid samtidigt som den gummibeklädda skenan gör att surfplattan enkelt och säkert hålls upprätt under användning. Ultrathin Keyboard Cover Mini väger endast 220 gram och fästs på surfplattan med hjälp av en smart magnetisk klämma. Fulladdade batterier håller i tre månader (baserat på ca 2 timmars användande per dag).

Logitech Ultrathin Keyboard Cover Mini finns tillgänglig i slutet av februari till ett rekommenderat cirkapris på 799 SEK.

Mejl: johanna.nytomt@spotlightpr.se