Logitech lanserar två nya Ipad-tillbehör

– Logitech Fold-Up Keyboard för Ipad 2 och Logitech Joystick för Ipad förbättrar upplevelsen

STOCKHOLM, Sverige, 26 augusti 2011 - Logitech lanserar två nya accessoarer till Ipad - Fold-Up Keyboard för Ipad 2 som är perfekt resenären samt Joystick för iPad för de som använder sin surfplatta för spel.

– Många använder sin Ipad på ett sätt som kräver mer än bara klick och skrollning med fingrarna. Vare sig du skriver anteckningar, skickar email eller spelar spel så blir upplevelsen lättare och effektivare med nya Fold-Up Keyboard och Joystick, säger Ronnie Johansson, Nordenchef på Logitech.

Logitech Fold-Up Keyboard för Ipad 2

Fold-Up Keyboard för Ipad 2 är ett normalstort tangentbord som i hopfällbart läge diskret och säkert sitter på baksidan av surfplattan. Väl uppfällt, har tangentbordet en bra lutning som gör det bekvämt att använda det. Tangentbordet laddas via USB så man slipper krångliga batteribyten. En automatiskt av- och påfunktion gör att tangentbordet automatiskt aktiveras och inaktiveras vid upp- och ihopfällning.

Logitech Joystick för Ipad
Logitech Joystick för Ipad är ett perfekt speltillbehöret för Ipad eller Ipad 2. Det är en styrspak som förstärker dina tumrörelser. Tillbehöret kan användas till nästan alla spel med skärmbaserad styrspak. Styrspaken sätts fast på Ipaden med sugproppar och är enkel att fästa och ta loss. En fjäder i joysticken ger ett motstånd som automatiskt för styrspaken till ett centrerat utgångsläge.

Logitech Fold-Up Keyboard väntas bli tillgänglig i Europa i september, till ett rekommenderat pris på 999 SEK. Logitech Joystick väntas bli tillgänglig i Europa i mitten av september till ett rekommenderat pris på 189 SEK.

Mobil: 46 (0)76 545 40 14

jonathan.stara@spotlightpr.se