Logitech lanserar Washable Keyboard K310

–     Tangentbordet som tål spill

STOCKHOLM, Sverige, 22 augusti 2012 – Logitech presenterar Washable Keyboard K310. Ett tangentbord med snygg design och som tål att handdiskas, utan att kompromissa på funktion och känsla.

Spill på
Tangentbordet K310 handtvättas om och om igen och bortsett från USB-sladden är tangentbordet helt vattentätt. Små hål placerade på baksidan av tangentbordet garanterar kort torktid efter varje tvätt. Samtliga siffror och bokstäver är ingraverade med laser och UV-skyddade för att garantera att de inte nöts bort efter många tvättar och mycket användande.

– Vi har alla upplevt skräcken då kaffekoppen välts ut över skrivbordet och tangentbordet blivit ett offer i olyckan. Men livet och alla dess incidenter inträffar, vare sig vi vill det eller ej. Logitech har utvecklat det här tangentbordet för just dessa tillfällen, säger Ronnie Johansson, Nordenchef på Logitech.

Utan kompromisser
Tangentbordet, som är både är hållbart och bekvämt har en modern design med en layout som användaren känner igen. Logitech Washable Keyboard K310 har samtliga F-tangenter och nummerplatta. Dessutom gör tolv snabbtangenter det möjligt att snabbt och smidigt komma åt de mest använda kommandona så som Internet, e-post eller volym. Tangentbordet kräver ingen krånglig installation utan kopplas endast i USB-sladden så är det klart för användning. Tangentbordet fungerar med Windows XP, Windows Vista och Windows 7.

Logitech Washable Keyboard K310 finns tillgänglig från och med september till ett cirkapris på 350 SEK.