Logitech lanserar Wireless Touchpad

–     En styrplatta som förenklar surfandet

STOCKHOLM, Sverige, 13 september 2011 – Logitech lanserar Wireless Touchpad. En styrplatta med multi-touch navigering som gör det lätt och smidigt att klicka och skrolla runt på webben.

Multi-touch
Den stora ytan gör det möjligt för fria rörelser och tack vare att plattan har stöd för multi-touch navigering kan man använda fyra fingrar samtidigt för att navigera sig fram bland sajterna.

– Logitech Wireless Touchpad är perfekt för den som vill surfa på ett enkelt och smidigt sätt. Den har en stilren design och är lätt att använda, säger Ronnie Johansson, Nordenchef på Logitech.

Trådlös = bekymmerslös
Tack vare att styrplattan är trådlös och inte har några sladdar som trasslar, är den smidig att använda då man skrollar genom sidor och växlar mellan flikar och applikationer. Logitech Wireless Touchpad kopplas trådlöst in till 2.4 GHz vilket eliminerar förseningar och frånkopplingar. Styrplattan har dessutom en batteritid på upp till fyra månader vilket gör att krångliga batteribyten kan undvikas.

Logitech Wireless Touchpad kommer till Sverige i september till ett rekommenderat cirkapris på 499 SEK.

Mobil: 46 (0)76 545 40 14

jonathan.stara@spotlightpr.se