Logitech UE blir huvudsponsor för Miss DJ Competition

– Sveriges första DJ-tävling för tjejer

STOCKHOLM, Sverige, 28 september 2012 – Logitech UE går in som huvudsponsor till Sveriges första rikstäckande DJ-tävling för tjejer - Miss DJ Competition. Tävlingen inleds idag, den 1 oktober, på tävlingssajten och den stora finalen går av stapeln i Münchenbryggeriet den 15 december.

Power to the music
Logitech lanserade nyligen Logitech UE, en ny serie musikprodukter som är framtagna för musikälskaren. Produktserien, som består av trådlösa högtalare och hörlurar, levererar förstklassigt ljud direkt till konsumenten. Läs mer om Logitech UE-serien på www.ue.logitech.com.

– Miss DJ Competition är ett bra initiativ som stämmer överens med våra värderingar. Logitech UE riktar sig till de som älskar och lever för musiken och just därför känns detta samarbetet klockrent, säger Jimmy Boode, Nordic Channel Marketing Manager på Logitech.

Miss DJ Competition handlar om att fler kvinnliga DJ:s ska våga satsa på det de älskar och att de ska få en lika självklar roll ute på landets klubbar som sina manliga kollegor har idag.

– Vi är stolta att kunna genomföra denna tävling för att lyfta fram alla Sveriges kvinnliga DJ:s. Hittills har responsen varit mycket positiv och det är roligt att Logitech UE valt att gå in som huvudsponsor och stötta tävlingen, säger Tomas Gunnarsson, som tillsammans med Mark Schellhas är exekutiv producent för Miss DJ Competition 2012.

Om tävlingen
Från och med 1 oktober går tävling live på www.missdjcompetition.com där deltagarna kan ladda upp sina bidrag. Här kan man rösta på sina favoriter och det är lyssnarna, tillsammans med juryn, som utser de fem finalisterna som går vidare till finalen som äger rum i Münchenbryggeriet den 15 december. Läs mer om tävlingsupplägget på www.missdjcompetition.com

För mer information vänligen kontakta
Johanna Nytomt, Spotlight PR/ Logitech